10-Oct-2024, 05:29 PM
(10-Oct-2024, 04:07 PM)LigZeeuw schreef: Ik ken de constructie niet helemaal maar ik denk dat dat buisje er voor zorgt dat je bij het aandraaien van de as de binnenringen van de beide lagers kan klemmen tegen dat buisje ipv dat je daarmee spanning op je lagers zet.
Dat klinkt als een logische verklaring. Maar waarom ik dan geen last heb bij mijn linkervoorwiel en wel bij mijn rechter vind ik vreemd.
Nog meer positieve kanten:
- Meer bagageruimte.
- Een op het oog goed werkend regengootje. In het oude model kwam er regenwater naar binnen bij de aansluiting van de kap met de voorkant. Een kleine waterval op je kruis als het echt heftig regent.
Verder ben ik nog lang niet uit hoe het zitje moet staan. Ook of het überhaupt wel een prettig zitje is. Laat ik zeggen het is niet zozeer oncomfortabel, maar wel verre van ideaal. (Op dit moment)
De snelheidsmeter doet het op dit moment nog niet, maar bij mijn proefrit had ik wel het idee dat er snelheid in zat. Zelfs meer dan ik verwacht had. Ben benieuwd wat de waardes zijn als het allemaal werkt en de zitting ook beter afgesteld is.
Wel is het een heel ander stuurgedrag. Het voelt meer als een vrachtwagen. Mijn oude stuurt veel directer. Ook het in- en uitstappen is anders.
Over de dual drive ben ik voorlopig wel te spreken. Er moet nog wel wat aan de afstelling gedaan worden, maar het is prettig om het te gebruiken voor het optrekken.
Als ik kracht zet loopt de ketting aan. Zo te horen achter mij.
Al met al moet ik zeggen dat ik zeer content ben met de aankoop.