Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rolmaat?
(11-Oct-2024, 08:48 PM)melle z schreef: Heb jij wel eens een band geplakt of verwisseld [....] Het lijkt mij bij een fatbike niet ingewikkelder dan bij welke andere fiets dan ook.



Ik las eerder dat veel fietsenmakers ze niet willen repareren, onder andere omdat er allerlei afwijkende en inferieure onderdelen op zitten. Zelfs het vervangen van een band is dan een mega-klus.

Citaat:"De winkeliers zien dat veel fatbikes goedkoop op internet worden gekocht, en pas bij onderhoud de fietswinkel zien. Ze willen zeker het goedkopere segment, dat online begint rond de duizend euro, hoe dan ook niet zelf verkopen.

Een lekke band oplossen is al lastig

'Daar trekken we onze handen vanaf', zegt [...] fietsverkoper Koerts, die zijn woorden even afweegt. 'Die zijn vaak van Chinese makelij met veel goedkope onderdelen. Een lekke band oplossen is al lastig. Doe dat zelf maar.'

Fietsplezier begint over hetzelfde: 'We merken dat er wel iets meer vraag komt naar de fatbike, want hoeveel mensen hier wel niet komen die banden willen laten repareren! We willen die modellen zelf ook niet verkopen, want wat verkoop je precies? Ik sta echt niet achter de kwaliteit van de fatbike.'

Bram van Santen, van Pims in Groningen: 'Het publiek is zo vervelend. We verkopen fatbikes die beginnen bij 2500 euro, maar kopers willen 1000 euro betalen. Of die hebben die fietsen van 1000 euro gekocht, willen hem dan bij ons laten repareren, maar geen 200 euro voor een reparatie betalen.'

Niemand wil die goedkope Chinese troep repareren

Bram van Santen - Pims Fietsen - brandt zijn vingers er niet meer aan. Inmiddels hangt er een een bordje op de gevel. 'We repareren geen fatbikes die hier niet gekocht zijn'. Van Santen: 'Niemand wil die goedkope Chinese troep repareren, met onderdelen die je alleen bij de leverancier kan kopen. Maar ondertussen worden daardoor remschijven en banden niet vervangen. Het is levensgevaarlijk om op die goedkope dingen te fietsen.'

Bovendien: ook zonder de verkoop van de fatbike, hebben fietsenmakers genoeg om handen. [....] "Het is moeilijk om aan vaklui te komen. En mensen wegsturen, dat doe ik niet. Dus dan moet ik er zelf voor gaan. De wekker gaat elke dag om zeven uur, en om twee uur 's nachts ga ik naar huis. Als ik het niet leuk zou vinden, zou ik het niet volhouden."

https://www.rtvnoord.nl/onderwijs/120525...den-van-af

En zie bijv ook:
https://www.at5.nl/artikelen/226225/je-f...eur-wijzen
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/334869/de...een-bel-op
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper


Berichten in dit topic
RE: Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rolmaat? - door PieterTrapt - 13-Oct-2024, 03:31 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 35 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
..omdat het een heer...martinus — 12:32 AM
Van Raam trike accustoring
Eventueel kan je nog...365cycle — 11:49 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Dat is oneindig/in...365cycle — 11:47 PM
Van Raam trike accustoring
Vorige week donderda...reinout — 10:22 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
 Het boek is Bar...Bob Hagendijk — 10:11 PM
Herintroductie
Er staan nu 2 M5 CMP...martinus — 09:49 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
En van het Nederland...TimSch — 09:38 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Jong geleerd is ou...Wim -de roetsende — 09:11 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Het is eigenlijk m...Wim -de roetsende — 09:09 PM
Herintroductie
Ik heb het geluk dat...melle z — 08:43 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Het is eigenlijk mee...Hoekie — 08:35 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Ik heb een tijdje ge...Tom Fekkes — 08:21 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Jong geleerd is oud ...Hardloper — 08:05 PM
Herintroductie
Het aantal ligfietse...martinus — 03:45 PM
Herintroductie
Ik heb net bij Tempe...melle z — 02:41 PM
Herintroductie
De FosVelo moet opge...martinus — 02:29 PM
Fransen betogen tegen SUV's en voor mee...
(ik weet dat het e...365cycle — 01:55 PM