14-Oct-2024, 09:39 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Oct-2024, 09:52 AM door reinout.)
Eh, Hardloper, ik gebruik zelf geen AI omdat ik het niet zo nuttig vind. Met grote stelligheid wordt van alles beweerd door zo'n AI wat je als mens vervolgens allemaal weer na mag kijken.
In jouw antwoord wordt een "rood ledje tijdens het opladen" genoemd: dat heeft toch geen nut als ik het over een groen ledje zonder opladen heb?
En "het kan aan de accu, de connectoren of de fiets liggen": het enige wat daardoor uitgesloten wordt is de kat van de buren
De door je eerste AI-antwoord opgerakelde link "heb je dat al gelezen" is de standaard accu-pagina van Van Raam. Eh ja... die heb ik uiteraard al vier keer doorgenomen op een hint.
En de tip van de AI om "contact op te nemen met de servicedesk van Van Raam": dat is een nutteloze tip als je m'n oorspronkelijke bericht leest.
Uiteraard waardeer ik hulp, maar copy/pasta van AI-antwoorden levert in mijn ervaring geen bruikbare info op (en wel weer nakijkwerk aan mijn kant).
Reinout
Ik vermoed dat het goed bedoelde visie is. Van Raam, dat zullen toch vaak inderdaad hulpbehoevende klanten zijn. Daarvoor heb je lokale dealers nodig die de service verlenen. Waar je vervolgens als leverancier weer een goede band mee moet hebben en die je dus niet moet "ondermijnen" door buiten de dealers om aan rechtstreekse verkoop te doen. De dealers zijn vervolgens zelf weer gewend, vermoed ik, om alles netjes via gemeentes en WMO enzo te doen en zijn niet ingesteld op particulieren die zelf onderhoud wensen te doen.
Mijn vraag over de accu aan Van Raam gaf me dit (standaard)antwoord:
Ik antwoordde toen:
Als antwoord geen inhoudelijke info of handleiding, maar:
Oh, en daarna nog een standaardmailtje gekregen:
Qua KWS/USVA/Hartingbank: ik wacht even een dagje af of ik antwoord van cleantron zelf krijg voordat ik verder ga "spammen".
Reinout
In jouw antwoord wordt een "rood ledje tijdens het opladen" genoemd: dat heeft toch geen nut als ik het over een groen ledje zonder opladen heb?
En "het kan aan de accu, de connectoren of de fiets liggen": het enige wat daardoor uitgesloten wordt is de kat van de buren
De door je eerste AI-antwoord opgerakelde link "heb je dat al gelezen" is de standaard accu-pagina van Van Raam. Eh ja... die heb ik uiteraard al vier keer doorgenomen op een hint.
En de tip van de AI om "contact op te nemen met de servicedesk van Van Raam": dat is een nutteloze tip als je m'n oorspronkelijke bericht leest.
Uiteraard waardeer ik hulp, maar copy/pasta van AI-antwoorden levert in mijn ervaring geen bruikbare info op (en wel weer nakijkwerk aan mijn kant).
Reinout
(14-Oct-2024, 09:38 AM)365cycle schreef: Zonder gekheid: Als het plaatje dat je van Van Raam schetst hier klopt, vind ik het ronduit schandalig hoe ze met hun (in veel gevallen hulpbehoevende) klantenkring omspringen.
Ik vermoed dat het goed bedoelde visie is. Van Raam, dat zullen toch vaak inderdaad hulpbehoevende klanten zijn. Daarvoor heb je lokale dealers nodig die de service verlenen. Waar je vervolgens als leverancier weer een goede band mee moet hebben en die je dus niet moet "ondermijnen" door buiten de dealers om aan rechtstreekse verkoop te doen. De dealers zijn vervolgens zelf weer gewend, vermoed ik, om alles netjes via gemeentes en WMO enzo te doen en zijn niet ingesteld op particulieren die zelf onderhoud wensen te doen.
Mijn vraag over de accu aan Van Raam gaf me dit (standaard)antwoord:
Citaat:We vinden het vervelend dat er een probleem is met uw Van Raam fiets. U kunt het best even naar uw dealer gaan om het probleem te laten bekijken
Als zij meer informatie nodig hebben of vragen hebben, zullen zij ons inschakelen. Zo zorgen we er samen voor dat er een goede oplossing komt.
Ik antwoordde toen:
Citaat:De fiets hebben we via marktplaats gekocht, de huidige accu later ook. Dus formeel hebben we geen dealer.
Wel hebben we reserveonderdelen (en oplader) via een dealer in Soest gekocht, die verkoopt ook accu's, dus daar kunnen we het ook proberen of die wel antwoord wil geven.
Ik hoopte eigenlijk op een snel linkje naar de volledige gebruiksaanwijzing...
Als antwoord geen inhoudelijke info of handleiding, maar:
Citaat:De dealer in Soest kan het probleem bekijken en u daar dan antwoord op geven wat er aan de hand is met uw fiets.
Oh, en daarna nog een standaardmailtje gekregen:
Citaat:Wij hebben u recent geholpen. Wij streven naar een hoge tevredenheid en horen daarom graag hoe u dit contact heeft ervaren?
Qua KWS/USVA/Hartingbank: ik wacht even een dagje af of ik antwoord van cleantron zelf krijg voordat ik verder ga "spammen".
Reinout