15-Oct-2024, 03:51 PM
(14-Oct-2024, 04:01 PM)Hoekie schreef: Nu ik een voltmeter ingebouwd heb, ga ik eerst met een enkele accu doen. Al wordt het bezien hoe betrouwbar de voltmeter is.Zorgen dat je de waarde altijd bij dezelfde belasting meet, dan zijn er maar weinig voltmeters die onbetrouwbaar zijn.
Die die ik tot op heden gebruikt heb registreren consequent ~0.25V teveel; als je dat eenmaal weet maakt het niets uit.
(14-Oct-2024, 04:01 PM)Hoekie schreef: De voltmeter/USB past net mooi in het Snoek-L dashboardje.Fraai ding! Waar komt die vandaan?
(15-Oct-2024, 07:39 AM)Jeroen S schreef: Ik heb zo'n streepjes balkje als indicator. Moet ik wel even op drukken en dan gaat ie aan. Heel erg betrouwbaar is dat niet. Als ik ook de grote lamp aan heb, kan het heel snel gaan met het verbruik. 5 of 6 is maximaal vol, en dan schiet zo van 1 onder max naar op in een half uurtje groot licht ofzo.Voltmeter is veel prettiger. Bij een 3S-accu werd ik altijd alert zodra het begon te knipperen in m'n ooghoek; er was ruimte op het scherm voor 3 getallen en 1 punt, dus dan was hij van 10.0 naar 9.9x gesprongen. Die laatste blijft dan om de seconde ongeveer wisselen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.