Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zoef zoef zoef stap zoef zoef zoef zoef zoef stap
#49
Hoe en wat dat de boel los kwam. Geen idee. Maar als ik het eenmaal door heb, dan zal het wel goed zitten. Maar gun me aub de kans om dit op mijn tempo door te krijgen, eerlijk gezegd geven sommige reacties voor mij een minder prettige gevoel.

(6 uren geleden)TimSch schreef:
(, 07:53 PM)Hardloper schreef: De elastiek kwam los en ook die gele kabel die jij volgens mij niet hebt rolde af.

Elastiek heb ik ook en wordt in meerdere filmpjes behandeld. Die gele is staal bij mij inderdaad, maar loopt verder hetzelfde. Ik moet het eerlijk gezegd wel een beetje eens zijn met Wim/Zoef Zoef. Als ik dit filmpje  bekijk dan is dat weliswaar in het Engels maar de beelden laten exact zien wat Derk (overigens in redelijk gebrekkig Engels Tongue ) zegt. Als je geluid uit zou zetten en precies doet (steeds even pauze zetten) wat Derk doet, kan ik mij niet voorstellen dat het niet lukt. 

Maar misschien redeneer ik teveel vanuit mijn eigen perspectief, als redelijk handig persoon. 

Ik hoop dat het je gaat lukken om ook lekker te roetsen! Ik heb inmiddels mijn eerste, echte rondje gemaakt en vond het heerlijk. Dik 7,5km, dik 26 km/u gemiddelde snelheid. Behoorlijke buikspierpijn maar dat krijg je van een paar honderd sit-ups als je niks gewend bent  Big Grin  

Ook wel grappig: ik heb mijn Garmin horloge de rit laten registreren als roeien ipv fietsen en dan meet hij dus ook de in een ander draadje genoemde cadans (zonder ingewikkelde sensoren). En afstand per slag etc etc. Geen errors gekregen omdat mijn route over de weg ging ipv water  Tongue

Nou dat pauze zetten tussendoor doe ik al. Maar ik ben zelf iets minder handig.

Maar ik stel ook mijn horloge in als roeien. Een andere apparaat van Garmin stel ik dan weer in als fietsen. Die ik later omzet naar handbiken. Niet ligfietsen, want dat zijn de Quatrevelo tochtjes. Vind door de arm bewegingen ergens wel handbiken. En zo heb ik een manier om ze makkelijker te scheiden van ligfietsen door te trappen en ligfietsen met een andere type beweging. Maar ik heb al iets ervaren van het roetsen. Al was dit nog niet geschikt voor een drukke fietspad.

(4 uren geleden)365cycle schreef: Hardloper deelde een tijdje terug ergens een foto van zichzelf en als ik zijn spiermassa bekijk denk ik dat het met wat oefening (om zijn kracht goed kwijt te kunnen op de roeifiets) ook wel zou kunnen lukken.
Als ik zie wat mijn lichaam aan krachten kunnen leveren over lange tijd, dan denk ik dat ik me oefening / training ook wel wat krachten op een roeifiets / ligfiets kan leveren. Bij hardlopen moet je gewoon heel de tijd leveren en heb je geen moment van even recupereren. Gisteren heb ik 17km lang tegen gemiddeld 12km/u gelopen. Dus 85min. Leverde gemiddeld zo'n 240 watt, volgens Garmin zou dit getal nog hoger uitvallen. Dit is voor mij een Critical Power (soort van FTP) van zo'n 3,7 watt per kg. Als ik dit ook nog eens op de ligfiets kan geven. Dan zou dat wel mooi zijn.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Zoef zoef zoef stap zoef zoef zoef zoef zoef stap - door Hardloper - 2 uren geleden

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Mijn enige refer...Boyd Maduro — 02:24 PM
1,85 en 68 kg. Pas ik in een Quest XS?
Liebäugeln met of ...PieterTrapt — 02:21 PM
Zoef zoef zoef stap zoef zoef zoef zoef...
Leverde gemiddeld ...365cycle — 01:48 PM
Velomobiel.nl October 2024 news
Eerst geef je aan ...365cycle — 01:45 PM
Velomobiel.nl October 2024 news
Ik verbaas mij er ...Hardloper — 01:39 PM
Zoef zoef zoef stap zoef zoef zoef zoef...
Hoe en wat dat de bo...Hardloper — 01:34 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Mijn enige referen...John1000 — 12:57 PM
1,85 en 68 kg. Pas ik in een Quest XS?
???? Google i...Hardloper — 12:55 PM
Velomobiel.nl October 2024 news
Ik verbaas mij er ...datakneder — 11:53 AM
Zoef zoef zoef stap zoef zoef zoef zoef...
Dat gaat jou niet ...365cycle — 11:29 AM
Velomobiel.nl October 2024 news
Ik verbaas mij ero...365cycle — 11:00 AM
Velomobiel.nl October 2024 news
Voor mijn 5 km w-w h...Willeke_IGKT — 10:12 AM
Zoef zoef zoef stap zoef zoef zoef zoef...
De elastiek kwam l...TimSch — 10:00 AM
Velomobiel.nl October 2024 news
Ik rijd mijn velomob...Atrike — 09:47 AM
Velomobiel.nl October 2024 news
Ik rij ongeveer de...TimSch — 09:43 AM
Velomobiel.nl October 2024 news
Ik rij ongeveer de h...Arend-Jan — 08:01 AM
Velomobiel.nl October 2024 news
Ik verbaas mij erove...Roepers — 07:20 AM