16-Oct-2024, 07:03 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Oct-2024, 08:00 PM door Wim -de roetsende.)
(16-Oct-2024, 11:29 AM)365cycle schreef: Dan heb ik nog even wat records opgezocht, omdat het wel grappig is om eens in perspectief te plaatsen t.o.v. die auto;
- het is 1120 kg
- het is 109 kg (officieel erkend). Dat is dus het gewicht van de atleet zelf + 109 kg aan een band om zijn middel tussen zijn benen
Misschien was het ook wel 1500kg of 2000kg. Het was in ieder geval heel veel. Vond ik.
Niemand gaat volgens mij op een Roeifiets zo maximaal kracht leveren. Dan komt ook nog het punt dat de rest van de fiets het aan moet kunnen dat je zoveel kracht gaat leveren. Dan komt nog het aspect dat je het beste op souplesse kunt gaan roeifietsen. Dan houden je gewrichten het het langste vol. Waarom de boel slopen?
Derk heeft de 209 laten testen door een beresterke Duitser van (schatting) 135kg. Die mocht proberen om de boel kapot te krijgen.
Naar aanleiding van zijn test is besloten het frame van de 209 iets steviger te maken in de ronding onder de zitting.
Voor de rest bleef alles heel. Ook het dyneema-touwtje.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler