16-Oct-2024, 09:20 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Oct-2024, 09:24 PM door 365cycle.)
(16-Oct-2024, 07:03 PM)Wim -de roetsende schreef: Misschien was het ook wel 1500kg of 2000kg. Het was in ieder geval heel veel. Vond ik."Heel veel" wilde ik dus even in perspectief stellen.
(16-Oct-2024, 07:03 PM)Wim -de roetsende schreef: Niemand gaat volgens mij op een Roeifiets zo maximaal kracht leveren.Op/in iedere fiets die ik heb accelereer ik weleens "full power". Let wel; Niet met maximaal koppel, maar met maximaal vermogen. Maximaal koppel sloopt spullen, maximaal vermogen gaat hard.
(16-Oct-2024, 07:03 PM)Wim -de roetsende schreef: Waarom de boel slopen?Dat doe ik dus ook niet met opzet.
(16-Oct-2024, 07:03 PM)Wim -de roetsende schreef: Derk heeft de 209 laten testen door een beresterke Duitser van (schatting) 135kg. Die mocht proberen om de boel kapot te krijgen.Best weleens leuk om zo'n test te doen
Naar aanleiding van zijn test is besloten het frame van de 209 iets steviger te maken in de ronding onder de zitting.
Voor de rest bleef alles heel. Ook het dyneema-touwtje.
Een vriend van me is ook zo fors, en echt onzinnig sterk. Typisch daarbij vind ik dat (race-)fietsen (die hij rijdt) wél op zijn maat gebouwd worden, maar hij echt naar een framespecialist moest om een maatwerkfiets te krijgen die heel blijft onder zijn gewicht. Daarnaast kan hij echt alleen op souplesse rijden. Plotseling voluit accelereren is bij hem direct een kapotte schakel, derailleur, kettingblad of wat dan ook. Het enige dat die lading koppel lijkt te kunnen hebben is fixie-spul.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.