22-Oct-2024, 10:37 AM
(21-Oct-2024, 10:36 PM)Jeroen S schreef: zo een als die rode heb ik ook ooit gehad, maar dan in het grijs. Die paste mij beter.Ik merk eigenlijk geen verschil, beide zitten me als gegoten. Ik wil de 170 cranks op de rode nog wel een keer vervangen door 155, dat is wat ik ook op de groene heb. Er zit een mooi Shimano FC-6400 600 "tri colour" crankstel op en ik heb een identieke set om in te korten.
(21-Oct-2024, 10:45 PM)Willeke_IGKT schreef: Hoe reageren de anderen op de baan als jij op een lage snelheidsduivel rijdt?De meeste mensen op de baan (kinderen (en volwassenen) die leren fietsen, trage mamils op snelle fietsen, mensen die revalideren na een hersenbloeding, ex-rokers en drinkers (vooral in januari), mensen die trainen voor een triathlon of ironman, etc.) reageren vrijwel zonder uitzondering belangstellend en positief. Het gebied rondom de baan wordt als losloopgebied voor honden gebruikt en ik krijg van eigenaren wel eens het verwijt dat ik hun honden aan het schrikken maak door mijn snelheid. Gelukkig zit er een vrij hoog hek rondom de baan, dus ze zoeken het maar uit met hun gezeur. Af en toe is er een malloot die binnen het hek de hond uitlaat (er staat duidelijk op het toegangshek dat dit ten strengste verboden is), daar heb ik weinig geduld mee.
(22-Oct-2024, 10:01 AM)martinus schreef: [...] met RX100 naven warvoor gelukkig nog een goede as te vinden was.Helaas zijn bij deze wielen de cups ook versleten. Verrassend genoeg zijn de velgen nog prima, maar als ik toch een nieuw wiel moet spaken stap ik wellicht liever over op iets anders.
(22-Oct-2024, 10:01 AM)martinus schreef: Welke voorrem gebruik je op de groene Dries?TRP T925 achterrem, zowel voor als achter. Ik heb het voorste gat in de voorvork uitgeboord zodat ik de remklauw aan de achterkant kon monteren.
(22-Oct-2024, 10:01 AM)martinus schreef: Hoe fietst het kwa scherpe bochten met de 'loshangende' ketting?Fietst prima, op de M5 had ik het ook zo en op de rode Baron ook. Toen ik de M5 net had was ik bang dat de bochten op de baan te krap zouden zijn om de ketting langs het voorwiel te laten lopen, maar in de praktijk heb je amper stuuruitslag nodig. Je kunt bij de groene Baron wel goed zien dat er in het verleden geen kettingbuizen gebruikt zijn, de voorvork is behoorlijk aangevreten (vandaar dat ik graag een monovork zou hebben).
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane