24-Oct-2024, 06:35 PM
Vandaag bezig geweest om de twee gebroken spaken in het achterwiel te vervangen. Niets bijzonders, maar toch een bijzondere ervaring. De cassette moest er af en dat ging gewoon met de hand. Geen kettingzweep en veel kracht nodig. Goed, dat kan zijn. Maar bij het terugplaatsen probeerde ik de cassette aan te draaien en dat lukte niet.... O ja, het is een Dual Drive. Je hebt dus een kettingzweep nodig om hem aan te draaien.
Snel nog even cranks met trappers er op gezet en een proefrondje gereden. Het stuurde al een stuk lichter, en dan heb ik nog niet alle koppen goed schoongemaakt en ingevet. Dat gaat uiteindelijk wel goed komen. Ook dacht ik dat het geratel van de ketting minder was, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik zonder neus en staart reed. Er blijft dan weinig over van een klankkast.
Snel nog even cranks met trappers er op gezet en een proefrondje gereden. Het stuurde al een stuk lichter, en dan heb ik nog niet alle koppen goed schoongemaakt en ingevet. Dat gaat uiteindelijk wel goed komen. Ook dacht ik dat het geratel van de ketting minder was, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik zonder neus en staart reed. Er blijft dan weinig over van een klankkast.