Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
40-jaar ligfietsvereniging --> De Jubileumviering
(26-Oct-2024, 02:09 AM)Bob Hagendijk schreef: Ik wil niet het topic kapen maar wel deze vraag beantwoorden. Ik ben geen lid van de NVHPV. Misschien zou ik dat wel moeten zijn omdat ik dit forum veel gebruik, maar de rest van de vereniging heeft voor mij geen meerwaarde. Ik voel me meer vertegenwoordigd door bijvoorbeeld de fietsersbond, omdat die veel meer directe impact op mijn dagelijkse ritten heeft. 
Als ik het wel zou zijn, het trekt me niet. Ik vind ligfietsen geweldig, maar ik hoef niet naar een vertegenwoordiging van winkels en fabrikanten. Ik weet wat ik wil en heb dat ook. Als ik een keer bij een ligfiets winkel in de buurt ben zal ik er zeker langsgaan, maar ik ga er niet voor naar utrecht. Aan de ene kant had ik het leuk gevonden om wat mensen te ontmoeten, aan de andere kant ben ik niet goed in social talk en "netwerken". Als ik het met iemand goed kan vinden komt het wel goed, anders vind ik het vooral ongemakkelijk. Zo'n rit door het centrum van utrecht voelt voor mij als een tocht van bijvoorbeeld mooi Twente. Ik vind het wel leuk, je kan soms leuk kletsen, zo'n optocht van ligfietsen is gaaf om te zien, maar is niet op eigen tempo, route en voorwaarden. En dat vind ik voor mezelf een nadeel. Daarom doe ik het soms, maar zeker niet vaak. En om daarvoor naar utrecht te gaan is me net een stap te ver. 
Let op: daarmee veroordeel of bekritiseer ik het evenement niet, ik snap dat er mensen enthousiast over zijn. Het alleen niet voor mij.

Ik was voor het eerst en wat mij opviel was dat ligfietsers best gemene delers hebben; Met niet zo goed zijn in social talk en netwerken pas je er prima tussen denk ik. (Ik ben dat zelf ook niet maar als je met zijn tweeën bent is het al gemakkelijker.) Wat ik leuk vind, is dat tijdens de rit meer gesprekken ontstonden dan in de wandelgangen. Ik kwam voor de rit, en ik heb er ook hard van genoten, de grijns zat vast op mijn gezicht... Wat een fantastisch gezicht, zo'n sliert van bijzondere fietsen! En al die verbazing om je heen van stedelingen en toeristen. Het was natuurlijk ook geweldig weer. En de route was goed uitgezocht.

Verder een groot compliment voor de organisatie en iedereen die een bijdrage heeft geleverd. Het is een mooie club om lid van te zijn, en voor slechts twee tientjes per jaar wil ik er graag aan bijdragen dat het blijft bestaan.
Litespeed Siena, Koga FPM, Challenge Focus
Antwoord }

Berichten in dit topic
RE: 40-jaar ligfietsvereniging --> De Jubileumviering - door Bianca F - 28-Oct-2024, 10:55 AM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de eer...Lopopodium — 12:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik sch...Tijanus — 12:07 PM
SL in Grou
Ik had die adver...Tijanus — 12:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat...ZoefZoef — 03:23 AM
OBT 2024 Rotterdam