Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
40-jaar ligfietsvereniging --> De Jubileumviering
(28-Oct-2024, 09:11 AM)Jeroen S schreef: Volgende keer denk ik toch weer via Ede, Woudenberg. Dat loopt een stuk beter. Vooral het stuk bij Elst (Utrecht) is slecht. Net zo slecht als 25 jaar geleden, en als ik de protestposters daar zie, kan verbetering nog wel even op zich laten wachten. Zo'n stom klinketjesfietspad, heel veel rotondes waar je niet vlot rond kan.

Zeer herkenbaar, ik rij ook wel eens langs de N225 van Doorn naar Rhenen of omgekeerd, en met name in Leersum en Elst heb je dan vervelende stukken hobbelklinkers voor fietsers naast redelijk strak wegdek voor autoverkeer. Als het rustig genoeg is rij ik daar zo veel mogelijk over de autorijbaan, uiteraard de hele tijd in mijn spiegels speurend naar achteropkomende auto's. Bij een behoorlijk deel van die slechte stukken zijn er veel mogelijkheden om te wisselen van fietspad naar rijbaan en terug. Bij een paar stukken ook juist niet, daar pak ik alleen de autorijbaan op tijden dat het daar vrijwel uitgestorven is.

Met de tweewieler vind ik om richting Arnhem te gaan de route langs het spoor van Maarsbergen tot Oosterbeek wel een prettig alternatief. Met een velomobiel is die route waarschijnlijk niet zo'n succes, want tussen de Kooiweg bij Emminkhuizen en het Fort aan de Buurtsteeg heb je dan een stuk onverharde weg, waarvan een deel een smal onverhard fietspaadje is, en het smalle fietspad langs de Dokter Holboomweg tussen De Klomp en de A30 is met velomobiel waarschijnlijk ook geen pretje. Als je daar een tegenligger hebt duikt meestal een van de twee tussen de houten paaltjes door de zandweg op.
Voor de rest lopen de wegen rond het spoor en de snelweg tussen Utrecht en Arnhem allemaal schots en scheef en in kronkels. De N224 volgen is met een velomobiel dan misschien nog de beste optie.

Van Arnhem tot Kesteren over de Rijndijk, dan langs de N320 naar Wijk bij Duurstede, en dan tussen Werkhoven en Fort Vechten de Achterdijk lijkt me eventueel ook nog een optie. Je zit dan wel met oponthoud bij de veerpont en je moet door Wijk bij Duurstede of er omheen. De N320 ken ik niet, die ligt voor mij nooit op de route, maar op satellietbeeld ziet het er redelijk goed uit. Over de Rijndijk tussen Arnhem en Kesteren lijkt het me met een velomobiel wel lekker doorjakkeren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Berichten in dit topic
RE: 40-jaar ligfietsvereniging --> De Jubileumviering - door Martin van Mourik - 28-Oct-2024, 08:54 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
RaRa wat is dit?
Welkom op het foru...Laagvlieger — 09:00 PM
Wat is dit? (Marktplaats)
Heb je de ingebouwde...kuŝbiciklo — 08:58 PM
RaRa wat is dit?
Welkom op dit forum....Wim -de roetsende — 08:55 PM
RaRa wat is dit?
Ik herken het onderd...Hardloper — 08:54 PM
RaRa wat is dit?
Lijkt me een veili...Laagvlieger — 08:52 PM
RaRa wat is dit?
Welkom op het forum ...Hardloper — 08:51 PM
RaRa wat is dit?
Lijkt me een veiligh...Lopopodium — 08:32 PM
RaRa wat is dit?
Hallo, heb onlangs o...Laagvlieger — 08:29 PM
Wat is dit? (Marktplaats)
Het is behoorlijk br...stoterstangen90 — 08:21 PM
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
Ik ga met mijn Nazca...Lopopodium — 07:18 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag er zondag een...Lopopodium — 07:15 PM
Medeliggers onderweg
Eigenlijk wel. En ik...martinR — 06:17 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Deze weet heb ik een...Hardloper — 05:49 PM
Medeliggers onderweg
Is jouw Chamsin al i...De tovenaar — 05:32 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag werd ik ...martinR — 05:11 PM
Medeliggers onderweg