(10 uren geleden)Frutsel schreef: De jeugd (tieners) fietsen naar en van school tijdens de spits. Het risico op ongelukken door ongeduldige automobilisten is dan ook groter.
Nu is Statistiek gemaakt om te liegen, maar hiermee kan je erg weinig. (of heel veel, het is maar hoe je het bekijkt )
Het aantal gewone fietsen viel mij ook erg op, dan lijken de fatbikes wel mee te vallen, ook als je relativeert naar het aantal gebruikers van die leeftijd. De vraag is natuurlijk wel: zou het aantal kinderen dat een ongeluk krijgt met een fatbike, ook een ongeluk krijgen met een gewone fiets. Daarvoor heb je vergelijkende getallen nodig met een jaar geleden. En die zitten er niet bij.
Ik denk dat een fiets met trapondersteuning niet geschikt is voor kinderen die nog niet goed hebben leren fietsen. En helaas geldt dat voor veel van die kinderen. Ze werden veelal met de auto of lopend naar de basisschool gebracht, en zonder motortje kiezen ze voor de bus naar het VO.
(Ik ben ook erg benieuwd hoeveel racefietsen vallen onder die 715.)
Litespeed Siena, Koga FPM, Challenge Focus