Tuurlijk, ieder z'n voorkeur. Maar het ging me er even om dat als je de specs vergelijkbaar maakt, de Mango niet goedkoper is. Enerzijds door dingen die de Strada standaard heeft en bij de Mango+ een optie zijn en anderzijds door hogere meerprijzen voor vergelijkbare opties (zoals de 90mm remmen). Die van mij heeft ook twee bladen, en het 'kleine' blad heb ik twee keer gebruikt; eens om te zien of het werkt, en een keer per ongeluk. Wegrijden gaat mij prima af met grootste voor, grootste achter.
Qua verlichting;
http://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR0...2017-01-01
Ieder z'n ding met een enkele koplamp, maar de Mango+ in basisuitvoering met z'n enkele koplamp is domweg niet street-legal als het donker / mistig is.
Nu ja, de Rijksoverheid kent z'n eigen regels kennelijk niet, want hier wordt het nog leuker;
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen...-een-fiets
Al streep je die Triple en de tweede koplamp er af, dan nog is de Mango+ maar 100 euri goedkoper. Pas als je een heleboel in gaat leveren zoals knipperlichten, remlicht, 2e accu; ja, dan wordt de Mango+ goedkoper. Maar een racekap in combinatie met het afwezig zijn van richtingaanwijzers lijkt mij niet heel handig. Maar ieder z'n ding. De knipperlichten van mijn exemplaar moet ik ook nog repareren.
De QV heeft overigens standaard een enkel blad voor, maar dan wel 10 speed 11-34 achter
Die extra lampjes bij de spiegels lijken mij ook wel wat. Het leek me vooraf altijd dat je dan jezelf verblind, maar bij nader inzien zie je het verlichte stuk van de kap helemaal niet als je er in zit.
Qua verlichting;
http://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR0...2017-01-01
Citaat:Op een fiets op meer dan twee wielen met twee voorwielen moeten aan de voorzijde twee witte of twee gele symmetrisch links en rechts van het midden bevestigde lichten worden gevoerd.
Ieder z'n ding met een enkele koplamp, maar de Mango+ in basisuitvoering met z'n enkele koplamp is domweg niet street-legal als het donker / mistig is.
Nu ja, de Rijksoverheid kent z'n eigen regels kennelijk niet, want hier wordt het nog leuker;
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen...-een-fiets
Citaat:Heeft uw fiets 2 voorwielen? Dan moet u aan de voorkant 2 extra witte of gele lampen hebben. Verder gelden dezelfde regels als voor een gewone fiets.
Al streep je die Triple en de tweede koplamp er af, dan nog is de Mango+ maar 100 euri goedkoper. Pas als je een heleboel in gaat leveren zoals knipperlichten, remlicht, 2e accu; ja, dan wordt de Mango+ goedkoper. Maar een racekap in combinatie met het afwezig zijn van richtingaanwijzers lijkt mij niet heel handig. Maar ieder z'n ding. De knipperlichten van mijn exemplaar moet ik ook nog repareren.
De QV heeft overigens standaard een enkel blad voor, maar dan wel 10 speed 11-34 achter
Die extra lampjes bij de spiegels lijken mij ook wel wat. Het leek me vooraf altijd dat je dan jezelf verblind, maar bij nader inzien zie je het verlichte stuk van de kap helemaal niet als je er in zit.