11-Nov-2024, 11:31 PM
(11-Nov-2024, 09:18 PM)ligvogel schreef: Ik denk dat hij de laatste actieve Roulandt rijder is.
Er waren twee mannen op een originele Rouland, waarvan een meneer Roeland zelf, ik heb met beiden gepraat. En er was ook een korte versie van de Rouland met bereider.
Zelf denk ik dat prototypes lang niet altijd interessant zijn. Productie modellen die succesvol in de markt gezet zijn hebben voor mij toegevoegde waarde.
De bijeenkomst in Utrecht voor de verjaardag was eigenlijk een soort fietsen tentoonstelling, met eigenaren en ontwerpers.
De Quest 0 was aanwezig maar ook verschillende latere exemplaren. Waardoor mensen met interesse in de Quest de ontwikkeling daarvan konden zien.
Ymte had een van de museum stukken meegenomen maar ook de Tuna.
Er was een record race fiets maar ook het dagelijks vervoer van vele ligfietsers.
Helaas zal het geen jaarlijks terugkerend evenement worden, of in dat geval met een lagere opkomst, maar wij die er waren hebben veel kunnen zien.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)