5 uren geleden
Vooroordelen liggen soms erg voor de hand, soms komt het ook doordat mensen niet in staat lijken een stapje verder te denken. In de familie kwamen we dit tegen bij een tante die twee jongens geadopteerd heeft. Toevallig zat er bij hen een half jaar verschil in de geboortedata. Biologisch onmogelijk, maar toch lastig voor sommigen bij de douane on te snappen. Verder heb ik een neef en nicht die beiden in onze overzeese gebiedsdelen zijn geboren en dus een beetje anders schijnen te zijn als hun zus, van dezelfde ouders die toevallig in Nederland geboren is. Toen ik de mijn eerste Marrokaan tegenkwam die zich voorstelde als Dries, keek ik ook even raar. Wordt geschreven als Dris. Heb ook al eens bij twee Marrokaanse collega's in de auto gezeten toen we werden aangehouden door de politie, die mij met donker haar en een iets gebruind tintje ook naadloos voor een Marrokaan versleten, maar bij de geboorteplaats en achternaam even heel raar keken...
De wereld zit een stuk ingewikkelder in elkaar als sommigen willen geloven, en het is ook heerlijk overzichtelijk de zaken te versimpelen. Kennelijk win je er ook veel stemmen mee. Gelukkig blijven er ook nog mensen wel nadenken.
De wereld zit een stuk ingewikkelder in elkaar als sommigen willen geloven, en het is ook heerlijk overzichtelijk de zaken te versimpelen. Kennelijk win je er ook veel stemmen mee. Gelukkig blijven er ook nog mensen wel nadenken.