Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Antipolarisatieplek
(16-Nov-2024, 09:06 PM)Hardloper schreef: Ook een mooi voorbeeld inderdaad. Zo "normaal" is het eigenlijk al. En Geert Wilders heeft toch ook een Hongaarse?
Klopt, en naast een Hongaarse partner een sterke band met Israel. Ik snap echt niet waar hij naartoe wil met ons land. Hoogstpersoonlijk kiezen welke buitenlanders hier wél welkom zijn? Ik hoop voor Yesilgöz dat ze nooit ruzie met hem krijgt, haha.

(16-Nov-2024, 09:15 PM)Bob Hagendijk schreef: Het is een gevoelig onderwerp waar tot nu toe gelukkig respectvol op gereageerd wordt. Ik ben het met een aantal mensen hier wel eens. Overtreders moet je individueel aanpakken, niet als groep. De staat Israël is wat anders dan het Joodse volk als geheel. Mensen met dubbele nationaliteit het Nederlanderschap afnemen is meten met 2 maten, want wat doe je dan met mensen met alleen een Nederlands paspoort die hetzelfde delict plegen?
Ja, dit is een mooi topic. En inderdaad, je kan mij als individu niet verantwoordelijk houden voor de twee plekken waar ik roots heb. Grappig genoeg vroeg een Joodse vriend van me een Marokkaanse vriend van ons laatst voorzichtig of hij bewust nog niet naar zijn standpunt had gevraagd. Hij kreeg hetzelfde antwoord: "ben jij Maccabi-hooligan? Zo nee, waarom zou ik je dan wat vragen?". Ik ben bevriend met een mooie berg mensen Big Grin Heart 

(16-Nov-2024, 10:34 PM)PieterTrapt schreef: De wereld zit vol ellende, moord, oorlog, verwoesting, hebzucht, afbraak van de natuur. Ik voel me verdrietig, somber, kwaad en gefrustreerd; het is werkelijk verschrikkelijk wat mensen elkaar aandoen. En wat we andere levende wezens aandoen. 
Dit vind ik misschien nog wel het moeilijkst. We hebben enorme klimaatproblemen, groeperingen als Just Stop Oil worden verketterd en opgesloten om allerlei mijns inziens onbelangrijke redenen terwijl ik vind dat we juist naar ze zouden moeten luisteren of op z'n minst het gesprek moeten aangaan... en och ja, we vervuilen nog niet hard genoeg. Laten we behalve hele groepen mensen uitmoorden ook nog maar even éxtra vervuilen omdat wij vinden dat een bepaald stukje land een andere naam zou moeten hebben.

Echt, ik ben niet gelovig, maar ik hoop dat de hel bestaat voor iedereen die die oorlogen zou kunnen beëindigen, maar het niet doet. Want wat Dharm2004 al zegt:

(17-Nov-2024, 08:30 PM)Dharm2004 schreef: Ik zeg alleen, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Goeie. Maar laten we de grens dan gewoon trekken bij iemand geweld aan doen, en ruimte geven aan proportioneel verdedigen.
Want als we dan even terug gaan naar de rellen in Amsterdam, wie heeft er nou dan gelijk op de glijdende schaal die wij politiek noemen?
De Marokkaanse vriend die ik noemde is een enorme pacifist, maar voelt zich totaal niet vertegenwoordigd door onze overheid. Zijn opa en vader zijn hierheen gekomen om ons land te helpen opbouwen, hij zelf heeft genoten van de mogelijkheden die ons land Nederlanders biedt (nl. na basis- en middelbare school nog ~10 jaar gestudeerd en lang in een sociale huurwoning gewoond), maar draagt met zijn werk, zijn kunst en zijn bijdragen aan allerlei buurtprojecten ook flink bij aan onze samenleving.
De Joodse vriend die ik noemde woont (overigens net als de Marokkaanse) in Amsterdam en heeft van heel dichtbij meegemaakt hoe Maccabi-lui aan het huishouden waren (hij is totaal geen voetbalfan en had niet bewust stilgestaan bij het feit dat het onrustig zou zijn - een beetje zoals ik soms ook "wat een files in de stad" denk als er een wedstrijd is). Hij voelde zich onveilig, onbeschermd, sprak zich daar achteraf binnen z'n eigen Joodse kring over uit en voelde zich door de reactie nog veel minder veilig binnen zijn eigen gemeenschap.

We zijn alledrie geboren Nederlanders, en alledrie voelen we zowel de houding van ons huidig kabinet als het feit dat Maccabi-supporters hier onze medelanders konden bedreigen en zonder enige vorm van straf onze huizen mochten slopen als een frontale aanval op onze vrijheden. 

Parijs heeft een veel grotere Arabische gemeenschap dan Amsterdam, en zoals de witte Fransozen harder rellen dan wij, zo doen de Algerijnen, Tunesiërs, Marokkanen en andere Franstalige Arabieren dat daar ook. Hoe de Maccabi-supporters-hooligans bekend staan weet ik zelfs, want in 2016 was er al ellende met die bende agressievelingen. Er waren nauwelijks rellen in Parijs, want er was (mede dankzij ons voorbeeld) 4000 man politie op de been. 
Ik sta niet achter de rellen, het racisme (antisemitisme is een verkeerde term) wat daarbij ervaren is etcetera, maar waar gehakt wordt vallen spaanders, zeker als dat door jongeren met een nog niet uitontwikkeld brein gedaan wordt. Die jongeren die aan het rellen sloegen hebben voor enige vorm van weerstand gezorgd, waar onze autoriteiten dat eigenlijk hadden moeten doen, of - beter nog - waar onze autoriteiten hadden moeten voorkomen dat die rellen zouden ontstaan, door een groep hooligans met een discutabele reputatie gewoon niet toe te laten terwijl hun land oorlog voert tegen een groep mensen die prima vertegenwoordigd is in onze hoofdstad. 
Voor die weerstand ben ik ze dankbaar, want ik zie liever een hooligan een paar tikken krijgen, dan één van mijn eerdergenoemde vrienden, hun partners of hun kinderen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }

Berichten in dit topic
Antipolarisatieplek - door Bianca F - 16-Nov-2024, 02:16 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Willeke_IGKT - 16-Nov-2024, 03:01 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Frutsel - 16-Nov-2024, 03:55 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Wim -de roetsende - 16-Nov-2024, 05:52 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Hardloper - 16-Nov-2024, 07:54 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Tijanus - 16-Nov-2024, 08:58 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Hardloper - 16-Nov-2024, 09:06 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Bob Hagendijk - 16-Nov-2024, 09:15 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Tom Fekkes - 16-Nov-2024, 09:46 PM
RE: Antipolarisatieplek - door PieterTrapt - 16-Nov-2024, 10:34 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Tom Fekkes - 16-Nov-2024, 10:53 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Jeroen S - 17-Nov-2024, 12:53 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Dharm2004 - 17-Nov-2024, 08:30 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Veloquest - 17-Nov-2024, 08:43 PM
RE: Antipolarisatieplek - door PieterTrapt - 17-Nov-2024, 10:01 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Tom Fekkes - 17-Nov-2024, 11:59 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Willeke_IGKT - 18-Nov-2024, 07:31 AM
RE: Antipolarisatieplek - door Jeroen S - 18-Nov-2024, 08:35 AM
RE: Antipolarisatieplek - door 365cycle - 18-Nov-2024, 05:11 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Bob Hagendijk - 18-Nov-2024, 07:14 PM
RE: Antipolarisatieplek - door Bianca F - 19-Nov-2024, 12:24 AM
RE: Antipolarisatieplek - door Tom Fekkes - 19-Nov-2024, 12:30 AM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik heb opgezocht @Ar...twilwel — 12:47 AM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Op de vierde dag sto...Martin van Mourik — 12:21 AM
Stuurbuis M5 blueglide
Hey Ellert en Bram...Boyd Maduro — 12:01 AM
XL Hotspot in 3d-print
Nee, ik ga ḿ nie...Arend-Jan — 11:53 PM
XL Hotspot in 3d-print
Uhm, is die bulk d...twilwel — 11:08 PM
Spel M5 Carbon High racer
Welkom bendijkema, ...Willeke_IGKT — 10:37 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
En neem even een (ko...Willeke_IGKT — 10:33 PM
Spel M5 Carbon High racer