(6 uren geleden)Tegelfanaat schreef: En hoe is dat anders van Garmin Wahoo etc die dezelfde data naar Strava stuurt?Van Wahoo weet ik het niet, maar Garmin heeft een behoorlijk wurgcontract voor gebruikers van de API: het Connect Developer Program, dusdanig dat ik niet meer aan de nieuwe voorwaarden wilde voldoen.
Strava heeft een open API, met maar weinig beperkende voorwaarden ("laat ons alsjeblieft je app bekijken als je niet alleen voor jezelf programmeert!" - waar ze vervolgens totaal niet op handhaven), en zou dus het voorbeeld van Garmin moeten volgen als het ze inderdaad om privacy gaat. Dat kost nog meer geld dan die open API nu al kost, en je hebt er ook medewerkers voor nodig die dat allemaal bijhouden. Garmin "maakt dat goed" doordat er een stabiele verkoop van devices tegenover staat, bij Strava is dat niet het geval.
(6 uren geleden)Tegelfanaat schreef: Ik snap het helemaal dat ze er van balen dat mensen geen abonnement nemen op Strava maar wel Veloviewer etc omdat hun eigen analyses meh zijn (denk aan de recente "AI" toevoeging, waardeloos) maar wel voor de kosten voor het aanbieden van de data opdraaien. Maar je concurrentie dan op deze manier proberen uit te schakelen daar maak je geen vrienden mee. Waarom niet het doorgeven van data een Premium (betaalde) feature maken?Die AI-toevoeging... ja da's een leuke. Beta, want het is nog niet af, maar ik moet wel betalen om het te mogen testen. Dacht het niet he
Ik heb er op m'n blog nog wat uitgebreider over geschreven dan hier, maar denk echt niet dat ze concurrentie proberen uit te schakelen. Wandrer.earth en Statshunters zijn geen concurrenten van Strava. Veloviewer mogelijk een klein beetje, maar beperkt zichzelf keurig (ik zie er veel minder dan jij omdat ik niet voor Strava betaal), en aan intervals.icu kan je niet eens alleen doneren.
Extra info - de mail die je van Strava krijgt als je een app-developer bent:
Strava aan intervals.icu schreef:In our efforts to further fortify trust and safety within our community, developers will no longer be permitted to expose user data that is obtained via our API within their app to any party outside of that user.
Your app has been identified as now being in conflict with the updated terms and in order for your application to be compliant, we ask that you:We ask that you kindly make these updates within the next 30 days in order to be compliant with our updated terms.
- Make the necessary updates to your app with regards to your Strava integration such that any future Strava data is only accessible to the authenticated user who provides such data.
- Update the visibility of all historic Strava data within your application such that any data is only visible to the authenticated user who provided that data.
- Notify users of your application of such changes to the extent required by your Privacy Policy, our API Agreement, or applicable law.
Oud artikel, maar ook interessant: Strava Abruptly Ends 3rd Party Data Sync to Apple Health
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.