Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
XL Hotspot in 3d-print
#26
(10 uren geleden)Hoekie schreef: Nee, de IQ-X E E bike versie. De spanningsregelaars blijken storingsgevoelig.
Maar hoeveel zijn er dan al stuk gegaan? >> Ik heb meer kilometers gemaakt met een IQ-X E dan met de SL-AX, maar met de Lupine storingen gehad en met de B+M nog niet. Een stapel lampen en accu's van Lupine heb ik al wel gezien, van B+M tot nu toe één slechte lamp (de IQ-XS van HT LifeStyle, deed het wel maar er zat vocht in).

(10 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Nog niks van gemerkt, n=1, die van mij draait op 16V
n=3 n=4, op 12-16.8V (4S), 9-12.6V (3S) en een paar duizend kilometer 6-8.4V (2S, met een kleine Lupine accu)

(10 uren geleden)Hoekie schreef: De SL's hebben in de loop der jaren meerdere versies doorlopen. De A versies hebben sowieso een andere printplaat. Met A + F , die met knullige BT remote (ik snap je schakelfrustratie) en eigen akku, heeft vm.nl ervaring. En dan ook alleen de F versie van de A modellen.
Die remote is inderdaad irritant. Gewoon een kabel is veel beter.

(10 uren geleden)Hoekie schreef: Blijkbaar nieuwe info voor je:
Een SL F = 12V. En heeft een bedrade remote.
Dit wist ik, maar de SL-X was op dat moment niet leverbaar. SL-F werd voor de Bülk niet aangeboden.

(10 uren geleden)Hoekie schreef: Een SL F dimlicht is 8W.
Gemeten of volgens spec?

Inderdaad, bijna gelijk aan de 7.5 W van een IQ-X E 150
>> Voor de IQ-X E geven ze minimaal 7.5W op, in de praktijk is het tot nu toe 2x 7.2W geweest.

(10 uren geleden)Hoekie schreef: De aanvulling van verlichting op de spiegels zou het IQ-X gevaarlijk lichtbeeld kunnen oplossen. Ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.
Heb er ook aan zitten denken, maar wil het ook graag simpel houden. Dat is ook een fijne aan geen losse spanningsregelaar meer; minder kabelzooi in het dashboardkastje.
N.a.v. deze opmerking ga ik eerlijk gezegd toch twijfelen aan welke lamp je hebt/had. mijn IQ-X E heeft namelijk geen losse spanningsregelaar, en ik bedenk me net dat ik er nóg een had, nl. op m'n vorige bakfiets. Daar was de schakeling helemaal simpel:
- XT60-stekker in een doosje achter de bak, daar prikte ik dan een 3S LiPo accu aan;
- van die XT60-stekker een + en een - naar het LED achterlicht (9-14V);
- van die XT60-stekker een + en een - rechtstreeks naar de IQ-X E (6-60V);
Er was geen sprake van een losse regelaar, het ding zit ingebouwd in de koplamp.
Er is wel een veel oudere versie van de lamp, met opgegeven spanningsbereik 5-48V, had je die misschien? Heb daar lang geleden wel ooit een post over gezien, maar ben de lamp zelf nooit tegen gekomen.

(10 uren geleden)Hoekie schreef: Vraag maar bij vm.nl na. En mijn ervaring. Het Duitse forum. Dat ding is er als eerste uit mijn Snoek-L gevlogen.
Heb je een linkje naar het klaagtopic? Kon het zo gauw ff niet vinden en m'n lunch is klaar Smile

(10 uren geleden)Hoekie schreef: NB De ene SL F is naar DE gegaan. De Snoek-L heeft itt de QV plaats voor maar één lamp.
De koper noemde zijn oude lamp, waarschijnlijk een IQ-X E, een 'Funzel'. Geen commentaar.
"Waarschijnlijk" - "De koper"... geen commentaar Wink

(10 uren geleden)Hoekie schreef: Maareh, een IQ-X E is wel lekker goedkoop natuurlijk. En voor ver vooruit is een mooi helder lichtvlek.
Ja, ik heb me mede door de hoge prijs laten verleiden tot een overstap naar Lupine. Duurder =/= beter. Had er spijt van.

(10 uren geleden)Hoekie schreef: Maar verder...heb nog IQ-X E 150 hier in een la liggen. Nog destijds van in de Strada.
Misschien ben ik later wel geïnteresseerd in die IQ-X E, ben hier nog altijd bezig met een compact velomobieltje toevoegen aan de collectie.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
XL Hotspot in 3d-print - door twilwel - 20-Nov-2024, 06:25 PM
RE: XL Hotspot in 3d-print - door Gideonaut - 20-Nov-2024, 08:24 PM
RE: XL Hotspot in 3d-print - door 365cycle - 20-Nov-2024, 09:02 PM
RE: XL Hotspot in 3d-print - door twilwel - 20-Nov-2024, 09:22 PM
RE: XL Hotspot in 3d-print - door twilwel - 11 uren geleden
RE: XL Hotspot in 3d-print - door Hoekie - 10 uren geleden
RE: XL Hotspot in 3d-print - door Hoekie - 10 uren geleden
RE: XL Hotspot in 3d-print - door 365cycle - 9 uren geleden
RE: XL Hotspot in 3d-print - door Hoekie - 8 uren geleden
RE: XL Hotspot in 3d-print - door 365cycle - 4 uren geleden
RE: XL Hotspot in 3d-print - door Hoekie - 2 uren geleden
RE: XL Hotspot in 3d-print - door 365cycle - 7 minuten geleden

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Arend-Jan, 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Niets is een VM-accu...365cycle — 11:28 PM
OBT 2024 Rotterdam
...., zit dus ...LowJob — 11:08 PM
OBT 2024 Rotterdam
...., zit dus vo...TimSch — 10:57 PM
OBT 2024 Rotterdam
Ik heb net gekeken n...Willeke_IGKT — 10:42 PM
OBT 2024 Rotterdam
Mijn basiscondit...LowJob — 10:34 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als rookie met een...TimSch — 09:57 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bedankt voor de upda...Hoekie — 09:09 PM
XL Hotspot in 3d-print
... Een specifi...Hoekie — 08:50 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Met ligfietsen kun j...voodoo — 08:38 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Je hebt een lange ...John1000 — 08:35 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Wales! Laat dat de...Lopopodium — 08:02 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Je hebt een lange in...melle z — 07:45 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Lijkt mij ook wel ke...Fietsbennie — 07:39 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Ik kan niets bedenke...ZoefZoef — 07:37 PM
OBT 2024 Rotterdam
Ik verwacht eerlijk ...365cycle — 07:14 PM
XL Hotspot in 3d-print
In QV 209 was de s...365cycle — 07:10 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Ruim 20 jaar geled...Josligfiets — 07:10 PM