(10 uren geleden)Hoekie schreef: Nee, de IQ-X E E bike versie. De spanningsregelaars blijken storingsgevoelig.Maar hoeveel zijn er dan al stuk gegaan? >> Ik heb meer kilometers gemaakt met een IQ-X E dan met de SL-AX, maar met de Lupine storingen gehad en met de B+M nog niet. Een stapel lampen en accu's van Lupine heb ik al wel gezien, van B+M tot nu toe één slechte lamp (de IQ-XS van HT LifeStyle, deed het wel maar er zat vocht in).
(10 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Nog niks van gemerkt, n=1, die van mij draait op 16Vn=3 n=4, op 12-16.8V (4S), 9-12.6V (3S) en een paar duizend kilometer 6-8.4V (2S, met een kleine Lupine accu)
(10 uren geleden)Hoekie schreef: De SL's hebben in de loop der jaren meerdere versies doorlopen. De A versies hebben sowieso een andere printplaat. Met A + F , die met knullige BT remote (ik snap je schakelfrustratie) en eigen akku, heeft vm.nl ervaring. En dan ook alleen de F versie van de A modellen.Die remote is inderdaad irritant. Gewoon een kabel is veel beter.
(10 uren geleden)Hoekie schreef: Blijkbaar nieuwe info voor je:Dit wist ik, maar de SL-X was op dat moment niet leverbaar. SL-F werd voor de Bülk niet aangeboden.
Een SL F = 12V. En heeft een bedrade remote.
(10 uren geleden)Hoekie schreef: Een SL F dimlicht is 8W.>> Voor de IQ-X E geven ze minimaal 7.5W op, in de praktijk is het tot nu toe 2x 7.2W geweest.
Gemeten of volgens spec?
Inderdaad, bijna gelijk aan de 7.5 W van een IQ-X E 150
(10 uren geleden)Hoekie schreef: De aanvulling van verlichting op de spiegels zou het IQ-X gevaarlijk lichtbeeld kunnen oplossen. Ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.N.a.v. deze opmerking ga ik eerlijk gezegd toch twijfelen aan welke lamp je hebt/had. mijn IQ-X E heeft namelijk geen losse spanningsregelaar, en ik bedenk me net dat ik er nóg een had, nl. op m'n vorige bakfiets. Daar was de schakeling helemaal simpel:
Heb er ook aan zitten denken, maar wil het ook graag simpel houden. Dat is ook een fijne aan geen losse spanningsregelaar meer; minder kabelzooi in het dashboardkastje.
- XT60-stekker in een doosje achter de bak, daar prikte ik dan een 3S LiPo accu aan;
- van die XT60-stekker een + en een - naar het LED achterlicht (9-14V);
- van die XT60-stekker een + en een - rechtstreeks naar de IQ-X E (6-60V);
Er was geen sprake van een losse regelaar, het ding zit ingebouwd in de koplamp.
Er is wel een veel oudere versie van de lamp, met opgegeven spanningsbereik 5-48V, had je die misschien? Heb daar lang geleden wel ooit een post over gezien, maar ben de lamp zelf nooit tegen gekomen.
(10 uren geleden)Hoekie schreef: Vraag maar bij vm.nl na. En mijn ervaring. Het Duitse forum. Dat ding is er als eerste uit mijn Snoek-L gevlogen.Heb je een linkje naar het klaagtopic? Kon het zo gauw ff niet vinden en m'n lunch is klaar
(10 uren geleden)Hoekie schreef: NB De ene SL F is naar DE gegaan. De Snoek-L heeft itt de QV plaats voor maar één lamp."Waarschijnlijk" - "De koper"... geen commentaar
De koper noemde zijn oude lamp, waarschijnlijk een IQ-X E, een 'Funzel'. Geen commentaar.
(10 uren geleden)Hoekie schreef: Maareh, een IQ-X E is wel lekker goedkoop natuurlijk. En voor ver vooruit is een mooi helder lichtvlek.Ja, ik heb me mede door de hoge prijs laten verleiden tot een overstap naar Lupine. Duurder =/= beter. Had er spijt van.
(10 uren geleden)Hoekie schreef: Maar verder...heb nog IQ-X E 150 hier in een la liggen. Nog destijds van in de Strada.Misschien ben ik later wel geïnteresseerd in die IQ-X E, ben hier nog altijd bezig met een compact velomobieltje toevoegen aan de collectie.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.