5 uren geleden
Ik vind het een raar verhaal. Ik weet heel heel heel goed hoe ik moet sprinten; de enige reden dat je dat met je bovenlijf doet op een bukfiets is om te voorkomen dat je jezelf zo ver uit je zadel tilt dat je benen volledig strekken. Je gebruikt je torso dan wel, maar je beenspieren zullen de kracht toch over moeten brengen op de pedalen zolang ze gebogen zijn. Hooguit kunnen je rugspieren een klein beetje helpen.
In of op een ligger kan je meer kracht zetten door de stoel rechterop te zetten; in m'n DF kon ik de meeste kracht kwijt omdat de houding daar het minst liggend was. Je zet dan vol af tegen de stoel, op die manier kan je dan zoveel geweld kwijt dat het achterwiel op droog asfalt gaat slippen (in mijn geval lukte dat zowel met 56/32 als met 52/32 op een 38-584 achterband). Met een CruzBike lukt dat ook wel, maar dat komt dan door de voorwielaandrijving...
In of op een ligger kan je meer kracht zetten door de stoel rechterop te zetten; in m'n DF kon ik de meeste kracht kwijt omdat de houding daar het minst liggend was. Je zet dan vol af tegen de stoel, op die manier kan je dan zoveel geweld kwijt dat het achterwiel op droog asfalt gaat slippen (in mijn geval lukte dat zowel met 56/32 als met 52/32 op een 38-584 achterband). Met een CruzBike lukt dat ook wel, maar dat komt dan door de voorwielaandrijving...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.