3 uren geleden
(3 uren geleden)TimSch schreef:(4 uren geleden)Frutsel schreef: Nu rijd ik over het algemeen op bestrate wegen met mijn velomobiel, maar met de DF heb ik 3x een lekke band (CCU) gehad: 2x een snake bite door een akelige kuil in het asfalt, en 1x een 'echte' lekke band door een stuk glas. Dit in zo'n 13.000 kilometer. De tijd die ik bespaard heb door het snelheidsverschil tussen marathon en CCU compenseert die 3x ruimschoots
En ja, in eerste instantie reed ik met marathon banden, dus ik ken het verschil uit ervaring.
Deze ervaring kan ik 100% onderschrijven: ook begonnen op Marathons, inmiddels CCU (Of GoCycle) en onderweg nog maar 1 lek gehad van een glassplinter (dat was met een GoCycle, de minder lekbestendig te boek staan als de CCU) in een soortgelijk aantal kilometers.
(ik tel de lekke banden door onze Heg From Hell (een meidoorn langs de volledige lengte van het perceel, op grond van de buren) niet mee. Die stekels gingen namelijk ook gewoon door de Marathons heen met gemak. (en schoenzolen etc) ).
Als ik af ga op de informatie op bicycle rolling resistance, dan is zit er 7 watt verschil tussen de CCU en de Schwalbe Marathon Plus. Relatief niet gering, maar in de praktijk is dat nog geen kilometer per uur verschil. Lekbestendigheid testen ze daartegen wel als heel goed voor de Marathon Plus.