Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RIVM: in 2050 heeft 64 procent overgewicht. Vooral toename bij jongeren !
(29-Nov-2024, 10:23 PM)Willeke_IGKT schreef: Hardloper als je veel te zwaar bent is een paar kilo eraf geen probleem maar het is ook niet genoeg. Je moet dan je leefstijl omgooien en zelfs dat is niet genoeg.

Ik ben mede door medicijngebruik de laatste jaren 20 kilo afgevallen en ook nu moet ik nog steeds opletten dat ik niet aankom. Het is makkelijker als je nooit te zwaar bent geweest.
Als je moeite moet doen om op gewicht te blijven gaat het er ook makkelijk vanaf. Bij mensen met extreem overgewicht is dat vaak zo; terug naar een min-of-meer normaal eetpatroon is geen probleem. Bij mij eigenlijk ook; ik ben zeker niet helemaal "strak" meer, en dat komt omdat ik veel te makkelijk een zak pindarotsjes of een reep chocola wegwerk (nee, ik bedoel geen Snickers, maar zo'n verpakking waar je wél langer dan tien minuten mee hoort te doen). Als het open gaat, gaat het op. Vroeger loste ik dat makkelijk op door geen snoep in huis te halen (geen kinderen) of omdat ik weer eens te weinig geld had. Nu zijn er altijd redenen om wát snoep in huis te hebben. 

Eén ding is voor veel mensen met veel extreem overgewicht veel moeilijker: Vaak zijn hun hart en vaten ook erg zwak. Nabil Khachab is daarop wel een bijzondere uitzondering - als je ziet hoe zwaar zijn trainingen zijn met 160 kg lichaamsgewicht snap ik niet dat z'n hart dát kan leveren. Echt indrukwekkend. En wat er gebeurt als zo iemand zoveel energie heeft is handig als je af wil vallen: je kan in een relatief korte tijd extreem veel calorieën verbranden.

(29-Nov-2024, 10:23 PM)Willeke_IGKT schreef: Ban de schermen voor kinderen en laat ze weer lekker buitenspelen, desnoods onder begeleiding. En ban de snoep en snacks..... Krijgen we nooit meer voor elkaar maar laten we proberen om het mogelijk te maken dat iedereen, inclusief kinderen, beweegt.
Schermen hebben ze ook nodig voor hun toekomst. De wereld is niet wat die geweest is. 
Ik denk dat we nieuwe scherm-games moeten verzinnen waarvoor ze naar buiten moeten.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt

Berichten in dit topic
RE: RIVM: in 2050 heeft 64 procent overgewicht. Vooral toename bij jongeren ! - door 365cycle - 29-Nov-2024, 10:39 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
blij dat ik weer sne...Piet K — 11:10 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Hebben hardlopers ...365cycle — 10:19 PM
Ik kan het niet late...Lopopodium — 09:50 PM
Flevobike Versatile, vanaf 1000 euro.
Ik heb al een Versat...Gideonaut — 09:32 PM
Als we toch aa...Niels van der Wal — 09:12 PM
Versatile is een ge...ZoefZoef — 09:07 PM
Versatile is een gew...Gideonaut — 08:58 PM
Als we toch aan ...PieterTrapt — 08:33 PM
Niet van mij, ook n...ZoefZoef — 08:03 PM
Als er geen stoep is...Willeke_IGKT — 07:19 PM
Als er geen stoep ...Hardloper — 06:37 PM
En nu we toch aan ...Niels van der Wal — 06:33 PM
Op éénrichting fie...365cycle — 05:10 PM
Slecht afgestelde ...LigfietsWilsum — 04:45 PM
Slecht afgestelde fi...PieterTrapt — 04:20 PM
Dat speelt ook altij...melle z — 02:05 PM
25 km/u halen is w...365cycle — 01:01 PM