29-Nov-2024, 10:40 PM
(29-Nov-2024, 10:23 PM)Willeke_IGKT schreef: Hardloper als je veel te zwaar bent is een paar kilo eraf geen probleem maar het is ook niet genoeg. Je moet dan je leefstijl omgooien en zelfs dat is niet genoeg.Ik kon als kind makkelijk 2 liter frisdrank op een dag op. 10,5 liter frisdrank in een week was gewoon. Dronk liters cola op een week. Ene op het andere dag had ik iets van het is genoeg geweest en heb nooit meer cola gepakt / gevraagd etc. Op een slokje na om nog eens te proberen toen ik in een fabriek rond liep waar ze het maakte. Vroeger had ik nu dorst en had ik een glas prik gepakt. Maar nu vind ik van mezelf dat ik teveel gezondigd heb. En zal ik eerder gewoon 1 a 2 glazen water pakken. En ondertussen ook bij water gehouden. Maar ergens trekt ook gewoon het zoete. Dus ik snap echt wel dat het lastig is om keer op keer de verleiding te laten staan. Door mijn actievere levensstijl die ik de laatste jaren op na houdt. Is het voor mij gemakkelijker om op gewicht te blijven. Vroeger trouwens altijd 2 scheppen suiker in de thee en nu gewoon zonder suiker de thee. Heel af en toe wel suiker.
Ik ben mede door medicijngebruik de laatste jaren 20 kilo afgevallen en ook nu moet ik nog steeds opletten dat ik niet aankom. Het is makkelijker als je nooit te zwaar bent geweest.
Ban de schermen voor kinderen en laat ze weer lekker buitenspelen, desnoods onder begeleiding. En ban de snoep en snacks..... Krijgen we nooit meer voor elkaar maar laten we proberen om het mogelijk te maken dat iedereen, inclusief kinderen, beweegt.
Wij letten hier ook op dat we eigenlijk niet uit pakjes eten. En proberen ook niet alles op te eten omdat we het zonde vinden om weg te gooien / dat het lekker is.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.