, 01:31 AM
De grootste verblinders die ik ken zijn sommige schepen op de Zuid-Willemsvaart, daar varen er enkele rond, daar kan geen enkele vrachtwagen of zo tegenop. Zelfs op 2 km van die boot zie je al niet meer of er een tegenligger is of niet. Ik begrijp dat een schip op een relatief smal kanaal wat verder vooruit moet zien om op tijd zijn manoeuvre te maken, maar op 2 km al tegenliggers verblinden is lichtelijk overdreven. Een stuk verderop kwam ik een andere boot tegen die het met een gewone niet verblindende schijnwerper ook gedaan kreeg.
Een andere ergernis zijn geparkeerde auto's (vooral busjes) naast de weg of het fietspad met het groot licht op, eigenlijk zouden ze de groot-licht-functie pas beschikbaar moeten maken vanaf een bepaalde snelheid, 75 km/h of zo. Zie je het niet goed bij lokale wegen? Snelheid aanpassen aan wat je ziet
Minder gerelateerd aan dit onderwerp: vandaag ook 2x bijna een zwerm eenden in mijn gezicht gehad. Die domme beesten zijn zo gefixeerd op naar het water vluchten bij "gevaar" dat ze gewoon tegen dat gevaar opvliegen als dat tussen hen en het water zit... In het donker zie ik die nogal laat, dan is het remmen en ontwijken (jaagpaden bij ons zijn onverlicht, mede daardoor zijn die schepen zo verblindend)
Een andere ergernis zijn geparkeerde auto's (vooral busjes) naast de weg of het fietspad met het groot licht op, eigenlijk zouden ze de groot-licht-functie pas beschikbaar moeten maken vanaf een bepaalde snelheid, 75 km/h of zo. Zie je het niet goed bij lokale wegen? Snelheid aanpassen aan wat je ziet
Minder gerelateerd aan dit onderwerp: vandaag ook 2x bijna een zwerm eenden in mijn gezicht gehad. Die domme beesten zijn zo gefixeerd op naar het water vluchten bij "gevaar" dat ze gewoon tegen dat gevaar opvliegen als dat tussen hen en het water zit... In het donker zie ik die nogal laat, dan is het remmen en ontwijken (jaagpaden bij ons zijn onverlicht, mede daardoor zijn die schepen zo verblindend)