13-Dec-2024, 08:24 PM
Ach er zijn maar weinig landen waar het met de fietspaden zo goed is geregeld als in Nederland. Tuurlijk kan het beter, en zijn er plekken waar de infra structuur echt onhandig is bedacht.
Onderweg naar mijn werk heb ik ook zo'n raar plekje waar een twee richtingen fietspad overgaar in twee fiets suggestiestroken. Gecombineerd met een wegversmalling zonder voorrang voor een kant. Dus racen wie het eerste is. https://www.google.nl/maps/@51.9020506,6...FQAw%3D%3D
Op de heenweg zit ik daar rechts en gaat het prima, kan gewoon rechtdoor knallen. Op de terugweg is de officiele route met krappe 90 graden bocht tussen hoge randjes met de Milan niet te nemen. Verder heb je daar als kruisende fietser voorrang maar krijg je dat niet. Iedereen gaat daar met de fiets dus al 50 meter eerder naar links en negeert dat kloterige oversteekje. Helaas is het fietspaadje rechtdoor nogal smal voor 2 richtingen, maar het past net. Dat ene stukje met gevaarlijke oversteek maakt dat ik op de terugweg een andere route rijdt als op de heenweg.
Ook daar zit een linke constructie in. Ik rijd daar op de klinkerweg en wil daar rechtdoor achter de heg het fietspad op. Dat fietspad van rechts is een recht stuk, kun je met de brommert makkelijk met 40 km/h achter die schutting vandaan komen. En er staat nog zo'n stom paaltje. Van de andere kant valt die weg achter de heg, tot je er bijna op zit. Gellukkig sluipen een aantal omwonenden met hun aanhangertjes naar de achtertuin via dat fietspad en is dat paaltje zo consequent zoek dat ze het bij de gemeente hebben opgegeven. Ik zie er nooit een auto, dus vaak gebeurt het niet. Maar er staan wel aanhangertjes in achtertuinen.
Ik rijd daar altijd over dat rare stukje stoep wat niet verder doorloopt.
https://www.google.nl/maps/@51.8932337,6...FQAw%3D%3D
Maar een stukje verder heb ik dan deze oversteek. Dat is best prima https://www.google.nl/maps/@51.8914873,6...FQAw%3D%3D
Dat grijze asfalt is overigens ook fietspad, daarom is de streetview van 2010, toen het nog een weggetje was.
Onderweg naar mijn werk heb ik ook zo'n raar plekje waar een twee richtingen fietspad overgaar in twee fiets suggestiestroken. Gecombineerd met een wegversmalling zonder voorrang voor een kant. Dus racen wie het eerste is. https://www.google.nl/maps/@51.9020506,6...FQAw%3D%3D
Op de heenweg zit ik daar rechts en gaat het prima, kan gewoon rechtdoor knallen. Op de terugweg is de officiele route met krappe 90 graden bocht tussen hoge randjes met de Milan niet te nemen. Verder heb je daar als kruisende fietser voorrang maar krijg je dat niet. Iedereen gaat daar met de fiets dus al 50 meter eerder naar links en negeert dat kloterige oversteekje. Helaas is het fietspaadje rechtdoor nogal smal voor 2 richtingen, maar het past net. Dat ene stukje met gevaarlijke oversteek maakt dat ik op de terugweg een andere route rijdt als op de heenweg.
Ook daar zit een linke constructie in. Ik rijd daar op de klinkerweg en wil daar rechtdoor achter de heg het fietspad op. Dat fietspad van rechts is een recht stuk, kun je met de brommert makkelijk met 40 km/h achter die schutting vandaan komen. En er staat nog zo'n stom paaltje. Van de andere kant valt die weg achter de heg, tot je er bijna op zit. Gellukkig sluipen een aantal omwonenden met hun aanhangertjes naar de achtertuin via dat fietspad en is dat paaltje zo consequent zoek dat ze het bij de gemeente hebben opgegeven. Ik zie er nooit een auto, dus vaak gebeurt het niet. Maar er staan wel aanhangertjes in achtertuinen.
Ik rijd daar altijd over dat rare stukje stoep wat niet verder doorloopt.
https://www.google.nl/maps/@51.8932337,6...FQAw%3D%3D
Maar een stukje verder heb ik dan deze oversteek. Dat is best prima https://www.google.nl/maps/@51.8914873,6...FQAw%3D%3D
Dat grijze asfalt is overigens ook fietspad, daarom is de streetview van 2010, toen het nog een weggetje was.