Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schwalbe SX-R band
#9
(18-Dec-2024, 03:53 PM)ZoefZoef schreef: Triker zijn toch retetrage banden? Gooi dr gewoon de CCU onder, zit je zeker weten goed.

CCU is zeker prima, een echte alleskunner die verrassend licht rolt.

Toevallig heb ik een uniek inzicht in de Tryker .Bij ROAM2011 Portland-WashingtonDC, had Schwalbe ieder van ons met een set Trykers gesponsord. De specifieke trike band was net gelanceerd. Natuurlijk kozen de meeste rijders voor de eigen, snelle bandjes. Maar na de eerste week bleek dat er ontstellend vaak lek gereden werd en alleen de Tryker rijders hadden nul lekken op het konto . De vluchtstroken bleken bezaaid met allerlei troep en er werd duidelijk nimmer geveegd. Met name kapotte autobanden lagen op sommige plekken in overdaad en de stalen hieldraden van kapotte banden karkassen prikten met name de wangen van onze snelle kwetsbare fietsbanden door. De Trykers bleken hiertegen bestand. Qua rolweerstand beoordeelden we het als een middenmoter. Zo kon het verkeren dat bijna alle rijders de Trykers om legden.

De Trykers zijn destijds in de markt gezet door Schwalbe als hele snelle banden met een vlak loopvlak, speciaal voor driewielers. Dat snelle imago konden ze niet waarmaken. Teleurgestelde velomobilisten spraken vervolgens van een (rete)trage band, maar dat is toch echt overdreven. Wanneer je een hekel hebt aan lekrijden dan is het een goed alternatief voor anti-lekbanden zoals Marathon Plus. Ze leggen makkelijk om en omdat het vouwbanden zijn, zijn ze gemakkelijk mee te nemen en best vrij licht in gewicht.
Antwoord }


Berichten in dit topic
Schwalbe SX-R band - door SnoekL#35 - 18-Dec-2024, 10:43 AM
RE: Schwalbe SX-R band - door 365cycle - 18-Dec-2024, 10:50 AM
RE: Schwalbe SX-R band - door ZoefZoef - 18-Dec-2024, 03:53 PM
RE: Schwalbe SX-R band - door Boyd Maduro - 18-Dec-2024, 08:54 PM
RE: Schwalbe SX-R band - door Piet K - 18-Dec-2024, 10:40 PM
RE: Schwalbe SX-R band - door Hardloper - 18-Dec-2024, 03:38 PM
RE: Schwalbe SX-R band - door Hardloper - 18-Dec-2024, 05:05 PM
RE: Schwalbe SX-R band - door ZoefZoef - 18-Dec-2024, 10:57 PM
RE: Schwalbe SX-R band - door Wim -de roetsende - 19-Dec-2024, 07:13 AM
RE: Schwalbe SX-R band - door twilwel - 18-Dec-2024, 11:17 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Moordenaar op een ligfiets?
Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de te...Hoekie — 12:11 PM
Medeliggers onderweg
Op de heenweg nu ook...Hoekie — 12:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is niet echt goe...melle z — 08:32 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Alle Baron ligfietse...Jeroen S — 07:46 AM
Moordenaar op een ligfiets?
Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM
Kilometer topic
Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM
Milan 4.2
Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM