(, 03:02 PM)GHOOGEN schreef:(, 11:30 AM)blokdoorn schreef: Ik ervaar mn m5 chr als een heel stevige fiets waar je nog prima op kunt fietskamperen. Dat is bij een carbon racefiets vermoedelijk wel anders (?), m.a.w. het zou nog een stuk lichter moeten kunnen en mogelijk valt met 4wd ook gewicht te besparen.
De M5 CHR Is een superfiets en als mijn lichaam het aan zou kunnen had ik er lang een gekocht.
Ik kan de trillingen niet verdragen bij het rijden over slecht wegdek.
Bij een fiets met goede achtervering lukt mij dat wel.
Als er in de CHR bredere banden zouden kunnen dan zou ik er misschien wel mee kunnen rijden.
Een Raptobike is nou ook niet echt comfortabel te noemen....... Tenminste die van mij zeker niet. Mijn M-racer is comfortabeler.
(, 01:14 AM)GHOOGEN schreef: Het zou kunnen dat de geometrie er mee te maken heeft.
Ook achterwiel aandrijving maakt de ligfiets zwaarder. 3 kettingen maakt een fiets niet bepaalt lichter.
Een M5 High racer is met ongeveer 9,5 kilo zo'n beetje de ligfiets met het laagste gewicht.
Maar volgens mij is er aan die fiets al heel lang niets veranderd.
Het zou toch mogelijk moeten zijn om een ligfiets met achtervering van 10 kilo te maken.
Ik denk dat het wel kan maar dat er geen markt voor is.
Mijn chamsin is met alles wat mogelijk is van carbon of titanium onderdelen voorzien weegt 13 kilo. Dat is bijna 2 x zo zwaar als een racefiets.
Ik vind dat verschil te groot.
De M5 Titanium Shockproof or City Racer is de geveerde lichte fiets die je eigenlijk omschrijft
Azub 6 - M5 M-racer - Raptobike 622 - Sunrider - HP Speedmachine - Azub Fatty