Ik ben ook bang dat het een lastig verhaal gaat worden. Er zat een Joytech snelspanner bij het wiel, maar ik heb online geen vergelijkbare Joytech naven kunnen vinden. Zelf een asje draaien wordt hem ook niet, aangezien ik niet de apparatuur en de vaardigheden heb om een binnenzeskant te frezen of te brootsen (een 130mm lang Ø5mm gat boren heb ik ook nog nooit gedaan, dat lijkt me ook nog wel een uitdaging). Omspaken is inderdaad een optie als ik niks anders kan vinden (559 velgremwielen met 130mm naaf groeien niet aan de bomen helaas), maar met deze wielset hoopte ik nou juist een keer snel klaar te zijn, want ik heb al genoeg projecten...
(, 02:11 PM)Jeroen S schreef: Heb je de naaf al nader bekeken, om te zien hoe deze in elkaar zit? Zeker aan de linker kant is er soms wel genoeg aan vulstukjes e.d. voorhanden wat een beetje slanker kan. Eigenlijk zou er aan beide kanten 2,5mm af moeten.Ik heb hem uiteraard meteen uit elkaar gehaald! De spacers kan ik inkorten, maar dan ben ik er nog niet, want het binnenzeskant aan de niet-aandrijfzijde van de as is niet diep genoeg meer voor een inbussleutel als ik hem aan die kant inkort.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane