Dank 365cycle, maar dat is niet helemaal wat ik zoek. Er zit een SRAM Force 22 11-speed derailleur met 10-speed cassette op mijn fiets, dus ik heb een wiel met freehub nodig.
Ik denk overigens dat ik eruit ben. De linker spacer zit over de as geschoven en trek je er zo vanaf (er zit een o-ring in om ervoor te zorgen dat hij er niet af lazert als het wiel niet in een fiets zit). Als ik met een 4mm afsteekbeitel op de draaibank de spacer doormidden haal (zodat ik beide uiteinden behoud) en beide stompjes even schoon draai zodat de spacer de facto 5mm korter word, kan ik de as links door de pad laten steken. De padden van deze fiets zijn maar liefst 8mm dik, en de as draagt normaal op 4,5mm. Als ik de spacer 5mm korter maakt, steekt de as dus 1,5mm door, wat met een spacer aan de buitenkant van de pad wel op te lossen is (ik wil de as eigenlijk niet 1,5mm korter maken, want het zeskant voor de inbus is maar 6mm diep). Wellicht moet ik de velg daarna nog even opnieuw centreren, maar dat is overkomelijk. Helaas kan ik tot 2 januari niet in de werkplaats op mijn werk terecht en ik verwacht voor die tijd ook geen antwoord van Tempelman, dus wellicht ga ik de komende dagen even ouderwets zagen en vijlen.
Ik denk overigens dat ik eruit ben. De linker spacer zit over de as geschoven en trek je er zo vanaf (er zit een o-ring in om ervoor te zorgen dat hij er niet af lazert als het wiel niet in een fiets zit). Als ik met een 4mm afsteekbeitel op de draaibank de spacer doormidden haal (zodat ik beide uiteinden behoud) en beide stompjes even schoon draai zodat de spacer de facto 5mm korter word, kan ik de as links door de pad laten steken. De padden van deze fiets zijn maar liefst 8mm dik, en de as draagt normaal op 4,5mm. Als ik de spacer 5mm korter maakt, steekt de as dus 1,5mm door, wat met een spacer aan de buitenkant van de pad wel op te lossen is (ik wil de as eigenlijk niet 1,5mm korter maken, want het zeskant voor de inbus is maar 6mm diep). Wellicht moet ik de velg daarna nog even opnieuw centreren, maar dat is overkomelijk. Helaas kan ik tot 2 januari niet in de werkplaats op mijn werk terecht en ik verwacht voor die tijd ook geen antwoord van Tempelman, dus wellicht ga ik de komende dagen even ouderwets zagen en vijlen.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane