01-Jan-2025, 02:46 PM
Ach ja, ik heb toch best een aantal enkelingen gezien die zich er met een anderssoortige ligfiets tussen waagden. Niemand heeft ze weggestuurd. Het tempo is door de grote groep ook wat anders als bij een gewone ligfietsgroep is mijn ervaring. Het gaat regelmatig heel langzaam, voortstrompelen of stilstaan in de kou, soms op rustig toer tempo van rond de 30 maar regelmatig ook best wel even vlot als er een gat valt. De voorste kan wel braaf 25 rijden, maar daar achter gaat het met een trekharmonica effect. Effe 40 is met de velomobiel niet zo problematisch, met een gewone ligger kan het heel hard werken zijn. En daarna dan weer stilstaan.
Ik kan me niet herinneren of ik bij die paar velomobieltochten die ik gedaan heb wel eens een ligfietser de hele tocht echt heb zien meefietsen, meestal waren die toch ineens "weg".
Ik kan me niet herinneren of ik bij die paar velomobieltochten die ik gedaan heb wel eens een ligfietser de hele tocht echt heb zien meefietsen, meestal waren die toch ineens "weg".