05-Jan-2025, 03:01 PM
(05-Jan-2025, 01:18 PM)Raptobrikker schreef: Ik rij de oude Df XL van Frutsel, deze Hosen heb ik ook op mijn wensenlijstje staan…
Mijn grootste bezwaar is dat ik op mijn dagelijkse rit altijd 1 bocht heb waar ik 1x moet steken. Dat gaat prima als je een voorwiel een zwiep geeft, maar met de Hosen is dat niet meer mogelijk. Ik kreeg de suggestie om daar een stokje voor te gebruiken, maar ik weet het nog niet zo… het loopt iets bergaf dus ik moet daar redelijk wat kracht gebruiken.
Zou een gat a la de Quest de oplossing zijn?
Hoe zie jij dit Wim?
Om thuis te komen moet ik de geasfalteerde afrit af.
Deze gaat dijkaf, en als ik uit het oosten kom is het een 170* draai.
Met de Quest kon dit door een keer te flinstonen, dankzij de voetgaten; 6 jaar terug ruilde ik een totall-loss verklaarde Quest in voor een DF XL. Deze heeft geen voetgaten.
Ik draai nu de afrit in, stap uit en maak de 90* draai door de DF op te tillen, te draaien, in te stappen en me naar beneden te laten rijden. Inmiddels is dit routine, maar de voetgaten mis ik wel.
Ik heb voetgaten overigens nooit te koud gevonden, maar ik geloof dat er een soort bakjes ontworpen zijn om ze dicht te kunnen maken. Deze zijn verdiept, zodat de benodigde voetruimte er is, en liggen los, zodat drempel ze omhoog wippen (ipv de kapot te maken). Het kan zijn dat de bakjes makkelijk van binnenuit losgehaald kunnen worden, zodat je even kunt flinstonen.
Volgens mij weet Velomobiel dit.
Niels, carbon-tijdperk, van der Wal
De verrijking zit in de beperking