13-Dec-2018, 04:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Dec-2018, 04:32 PM door MarkNieuw.)
Op de bukfietsen afgelopen zomer twee keer een probleem gehad met Frans ventiel. Beide keren was het ventiel losgekomen van de BiBa. En daar deed mijn plakkertje ook weinig aan. Gelukkig zag ik er blijkbaar redelijk hopeloos uit want ee man met zo’n grote Amerikaanse pick-up stopte, zwiepte de MTB in de bak en bracht me naar huis. Op Flevotrike alleen maar autoventielen en die hebben nog nooit een probleem gegeven.
Iedere winter bedenk ik me, meestal te laat, dat ik er te weinig aan doe. Eigenlijk zou ik nu voor de vorst idd m’n versnellingskabel moeten vervangen maar de kans is heel groot dat ik dat weer vergeet. Met hydraulische remmen gelukkig weinig problemen.
Ketting gisteren nog wel even schoon gemaakt en gesmeerd wat ik midwinter ook te weinig doe want geen goede schuur. Gelukkig is ketting Flevobike hoog en kort dus iets minder gevoelig. Ik let er wel altijd goed op dat ik met smeren, niet alleen de verbindingen smeer maar ook met een doordrenkte doek de zijkanten ketting goed vet maak tegen de roestvorming.
Iedere winter bedenk ik me, meestal te laat, dat ik er te weinig aan doe. Eigenlijk zou ik nu voor de vorst idd m’n versnellingskabel moeten vervangen maar de kans is heel groot dat ik dat weer vergeet. Met hydraulische remmen gelukkig weinig problemen.
Ketting gisteren nog wel even schoon gemaakt en gesmeerd wat ik midwinter ook te weinig doe want geen goede schuur. Gelukkig is ketting Flevobike hoog en kort dus iets minder gevoelig. Ik let er wel altijd goed op dat ik met smeren, niet alleen de verbindingen smeer maar ook met een doordrenkte doek de zijkanten ketting goed vet maak tegen de roestvorming.