5 uren geleden
(30-Dec-2024, 07:10 PM)twilwel schreef:
De zijkanten zijn tamelijk vlak, die kun je in 1 keer doen. De bovenkant is veel lastiger. Stuiken gaat domweg niet, rekken tot een zekere grens. 50 graden is al voldoende voorverwarming om ook lastige vormen te wrappen. In het begin probeerde ik nog koud voor te rekken, maar dat is geen doen. Het hoedje, links en rechts panelen. Je zult daar de overlap gaan zien.
Bedankt voor je input, twilwel. Ja, ik was er al bang voor dat overlap nodig is. Op zich niet zo'n issue, maar net op de top vind ik dat niet zo mooi. Een strakke zwarte tape (of zelfs gewoon een kale overlap) op de zijkant stoort me minder.
Ik denk trouwens dat ik de zijkanten zelfs nog kleiner zou willen opdelen. Het lijkt me zo'n gehannes om met zo'n lang stuk folie bezig te zijn.
De deuk in de neus is bijzonder lastig. Daar worstel ik nog mee. Drie panelen die op de hoogste punten samenkomen is waarschijnlijk het simpelste, maar dat gaat opvallen.
enOh, over de deuk maakte ik me niet zo'n zorgen. Daar heb ik een toegangsluikje dat ik los kan wrappen, dan kan ik de zijkanten in dat gat bij elkaar laten komen.
Tegen elkaar laten lopen van panelen is geen goed idee. Een beetje krimp en je ziet het onderliggende. Rechte overlappen vallen het minst op.
Wanhoop niet wanneer het niet lukt, kwaliteits folie kun je vaak weer loshalen en hoe verkreukelt het ook is, met een beetje warmte is het zo weer vlak. Problematisch is wanneer plakzijden op elkaar komen. Het is duivels lastig dat weer van elkaar te krijgen
Tja, dat loshalen viel me wat tegen, maar dat heeft een reden. De vorige eigenaar heeft de fiets deels met een verfroller gelakt, waardoor er bobbeltjes in zitten. Als ik daar overheen wrap dan krijg je dat nooit vrij van luchtbellen. Dus ik heb een proefstukje opgeschuurd, waarna het inderdaad strak te wrappen is, maar bij het lostrekken van de folie komt de lak mee.
Misschien moet ik de lak na het schuren eerst polijsten?