, 01:52 PM
(, 01:11 AM)BaronEnQuest schreef: Het lijkt me zo'n gehannes om met zo'n lang stuk folie bezig te zijn.
Dat valt enorm mee hoor.
Drapeer het lange stuk folie over de zijkant en zet deze tijdelijk vast met magneten of tape. Dan zet je de achterkant vast door de plaklaag een klein stukje los te halen. Nu kun je beetje bij beetje de steunlaag onder de folielaag los trekken, de folie strak trekken, op de body leggen/duwen en aanwrijven met doek of rakel. Heb je aangewreven tot de lijn waar de folies nog op elkaar zitten, dan trek je weer een 50cm los en wrijft dat gedeelte weer aan. Je kunt gerust pauzeren voor een kop koffie op deze manier. Je zult ongetwijfeld toch wat lucht eronder krijgen hier en daar, maar met een beetje warmte kun je dat gladstrijken met wederom een doek of rakel. Zolang het maar geen knisters zijn, dan moet je tot net voorbij de knister de folie loshalen, met warmte de knister vlak maken en opnieuw proberen.
Je hebt een open wielkast. Dan is het handig om tot tot halverwege de wielkast te wrappen. Midden boven de wielkast heb je dan maar een smalle overlap. Snij of knip tot enkele cm vanaf de rand van de wielkast de folie af en met wat warmte duw je, beginnend in het midden, deze halfronde strook naar binnen in de wielkast. Dit is rek en dat is goed te doen tot een zekere grens.
Citaat:Tja, dat loshalen viel me wat tegen, maar dat heeft een reden. De vorige eigenaar heeft de fiets deels met een verfroller gelakt, waardoor er bobbeltjes in zitten. Als ik daar overheen wrap dan krijg je dat nooit vrij van luchtbellen. Dus ik heb een proefstukje opgeschuurd, waarna het inderdaad strak te wrappen is, maar bij het lostrekken van de folie komt de lak mee.
Voor onproblematisch wrappen zal volgens mij alle verf eraf moeten wanneer deze niet goed gehecht is op de ondergrond. Ik had hetzelfde probleem met de witte blokken van KuifjeQuest en ik heb me suf geschuurd om alle verf eraf te krijgen helemaal tot op de glasvezel body.