11 uren geleden
(, 07:25 AM)Bob Hagendijk schreef:(, 09:49 PM)Jeroen S schreef: Van schijfremmen weet ik niet zo veel. Lijkt me nu postmount, maar misschien zat er op de Baron wel een adapter op? Toen was IS 2000 nog helemaal hip.Op de baron zat inderdaad is2000. Maar, dit is een om bevestiging op een pm mount, dus zou moeten passen zou je denken. Ik wilde inderdaad met ringetjes experimenteren, maar ik wilde even weten of iemand dat sterk zou afraden om een bepaalde reden.
Als je nog een stel van die V brake onderlegdingetjes hebt, die op een V brake blokje zitten dan zou ik dat eens proberen met die 180er schijf. Gewoon eens proefmonteren met een paar van die ringetjes en kijken hoe dat eruit ziet. Dat is niet heel veel werk.
(, 10:02 PM)ZoefZoef schreef: Die remschijf, wat zit daarop en waarom?Wat erop zit is rotzooi van de straat. In deze periode met nattigheid en pekel kan je amper zien dat de fiets rood is. Het verbaasde mij wel dat er een soort schuim vorming op zit. Dit weekend krijgt de fiets weer een schoonmaakbeurt.
Als ik de blokjes zie, begrijp ik het dan goed dat je wilt dat het hele oppervlak ervan gebruikt moet worden. Dan zou er toch juist een grotere diameter remschijf gemonteerd moeten worden?
Er zit nu 160mm op, de volgende maat is 180mm maar die komt klem tegen de remklauw, dus ergens matcht het niet lekker.
Zo vies heb ik schijfremmen nog nooit gezien en dat schuim zag ik ook al. Ik dacht dat je een of ander goedje had gebruikt om in te laten weken ofzo om ze schoon te maken.
Zie idd dat we geen remschijven van 165mm voor fietsen zijn. Dacht dat je die ook had. My bad.
Moet zelf ook even kijken naar mn remschijf. Op de roets heb ik , nouja mn vader, het wiel wat lager in de achtervork gezet waardoor er nu een 47-559 CCU onder past. Daarmee is het remvlak ook iets veranderd. Die komt nu een páar mm hoger op het remblok te liggen en meer richting de rand van de remschijf. Moet even kijken of dat werkt.