3 uren geleden
(, 09:50 PM)Lopopodium schreef: Ik heb het je vast wel eens eerder gevraagd (en antwoord vergeten, waarschijnlijk): hoe houd je toch je voeten warm met die lange toertochten in dit weer. De foto's geven een kleine hint, maar die dingen kunnen niet genoeg zijn (voor mij), vermoed ik...
Ik heb na de dagelijkse koude douche de voeten ingesmeerd met een laag Vaseline. Daaroverheen een dun paar sokken. Daaromheen heb ik een krantenpagina gewikkeld. We krijgen hier ook nog een gratis krant uit het hoge noorden, genaamd "De Toren.", dus dat moet goed zijn. Aan de ene kant werd de Volleybalvereniging Sibculo door mij op de voet gevolgd, terwijl de andere kant in de overlijdensadvertenties aan het neuzen was. Daaroverheen weer een paar dunne sokken. Maar die heb ik vlak voor vertrek aangedaan. Over de schoenen ( die ik niet al te strak heb aangespannen) trek ik een paar overschoenen . Hier had ik ook wat tips gevonden, want erg warm houd je ze niet. Ik wéét gewoon dat het niet warm gaat worden, dan stel je je er mentaal gewoon op in.
(5 uren geleden)Jeroen S schreef: Wat is dit weer een mooi verhaal Bennie. Dat landhuis in Tubbergen is de Eeshof, mijn opa en oma woonden daar heel dichtbij. Het standbeeld voor dr Schaepman heb je volgens mij gemist. Een ander erg mooi plekje daar in de buurt is de Watermolen van Bels, restaurant, museum en als je niet al te nauw kijkt lijkt de tijd daar al een paar honderd jaar stil te staan. Kun je net bij de grens nog de BH van Jannink mee pakken om te bekijken.
Mooie omgeving daar, ik krijg gewoon zin om ook die kant op te gaan.
Bedankt Jeroen. Standbeelden zeggen mij niet zoveel, hoe groot ook. Zal wel iets met mijn geloof te maken hebben. Het blijven toch mensen...
Jij bent altijd welkom om eens een bakkie te komen doen als je in de buurt bent. Watermolen Bels ben ik al eens geweest. Is inderdaad ook mooi. Ik vind sowieso deze hoek van Overijssel prachtig.
gr. Fietsbennie site