Ik heb nog maar 2 mensen met een velomobiel gesproken, tenzij je velomobiel.nl meerekent. Timo Eden, de man met zijn Milan SL waarmee ik 135 kilometer samen gereden heb in het noorden van Duitsland en een kamer ter beschikking stelde om te overnachten. Gezwoegd dat we hebben om de pro one TT vooraan op de Snoek te krijgen. Met 2 personen, een tyre glyder of 2, een speciale tang, met 4 handen kracht zetten en bandenlichters, .. Op zijn SL floepte beide banden er in 10 seconden op. Akkoord, hij rijdt tubeless, maar dan nog.
Volgens velomobiel.nl heb ik remrex velgen (ik weet de juiste naam niet meer), maar zouden alle velgen moeilijk zijn om de pro one TT te monteren. Lijkt me raar als ik zie hoeveel Duitsers ermee rijden. Zelfs de POSR krijg ik er niet op, dat is een band die ik graag op de Snoek zou willen in de zomer maar dan moet ik echt wel andere velgen kopen. Timo zelf heeft trouwens geen nood om aanwezig te zijn op het forum en raadde me aan hetzelfde te doen. Verder was het gewoon en erg fijn weekend in Duitsland, met mooi weer en goed asfalt. Die man kan eigenlijk honderden kilometers rijden op vlak asfalt in de vrije natuur. Enig nadeel is dat je met regelmaat op een baan rijdt waar auto's je passeren aan 100 km/u. Vaak reden we tussen 55 en 60 km/u gemiddeld. Optrekken aan lagere snelheid wanneer een auto afslaat kost bijvoorbeeld veel krachten, en dan beginnen sommige auto's achter je ongeduldig te worden. Al bij al, viel dat heel goed mee maar dan helpt training toch wel enorm (helaas had ik toen al last van zenuwpijn in het bovenbeen dat al 3 jaar aan de gang is. Een professionele Belgische veldrijder sukkelt met hetzelfde probleem en heeft een grote invloed op zijn prestaties).
Maar om op je vraag te antwoorden, want dit is wel serieus off-topic, de tijd zal het uitwijzen denk ik. De folie is niet overal even strak heb ik de indruk. Op 2 plaatsen is er een kleine luchtbel ontstaan die ik er niet uitkrijg. Ik heb mezelf nog niet verdiept of het een goed idee is om met een naald bijvoorbeeld een gaatje te maken en het aan te drukken. De aerodynamica zal er niet erg onder lijden zeker? Wat wel zeker is, is dat ik een ervaring rijker ben en het alleszins veel goedkoper was dan het door professionals te laten doen. Een offerte van 2 jaar geleden voor de Snoek was iets van een 1900 €.
Inderdaad, cars10. Lijkt me een boom van een vent op het eerste zicht. Ik dacht afgelopen zomer wat strava segmenten van hem aan te vallen, maar zelfs met Strava Premium kan ik blijkbaar geen live velomobiel segmenten zien. Je moet dan al precies weten waar het segment begint en eindigt.
Volgens velomobiel.nl heb ik remrex velgen (ik weet de juiste naam niet meer), maar zouden alle velgen moeilijk zijn om de pro one TT te monteren. Lijkt me raar als ik zie hoeveel Duitsers ermee rijden. Zelfs de POSR krijg ik er niet op, dat is een band die ik graag op de Snoek zou willen in de zomer maar dan moet ik echt wel andere velgen kopen. Timo zelf heeft trouwens geen nood om aanwezig te zijn op het forum en raadde me aan hetzelfde te doen. Verder was het gewoon en erg fijn weekend in Duitsland, met mooi weer en goed asfalt. Die man kan eigenlijk honderden kilometers rijden op vlak asfalt in de vrije natuur. Enig nadeel is dat je met regelmaat op een baan rijdt waar auto's je passeren aan 100 km/u. Vaak reden we tussen 55 en 60 km/u gemiddeld. Optrekken aan lagere snelheid wanneer een auto afslaat kost bijvoorbeeld veel krachten, en dan beginnen sommige auto's achter je ongeduldig te worden. Al bij al, viel dat heel goed mee maar dan helpt training toch wel enorm (helaas had ik toen al last van zenuwpijn in het bovenbeen dat al 3 jaar aan de gang is. Een professionele Belgische veldrijder sukkelt met hetzelfde probleem en heeft een grote invloed op zijn prestaties).
Maar om op je vraag te antwoorden, want dit is wel serieus off-topic, de tijd zal het uitwijzen denk ik. De folie is niet overal even strak heb ik de indruk. Op 2 plaatsen is er een kleine luchtbel ontstaan die ik er niet uitkrijg. Ik heb mezelf nog niet verdiept of het een goed idee is om met een naald bijvoorbeeld een gaatje te maken en het aan te drukken. De aerodynamica zal er niet erg onder lijden zeker? Wat wel zeker is, is dat ik een ervaring rijker ben en het alleszins veel goedkoper was dan het door professionals te laten doen. Een offerte van 2 jaar geleden voor de Snoek was iets van een 1900 €.
(, 02:53 PM)365cycle schreef:(, 10:12 AM)Snoek043 schreef: Ik wil me trouwens publiekelijk excuseren tegen jou. Ik zag dat ik je geen privé-bericht kon sturen, dus doe ik het op deze manier. Nu ik de veertig voorbij ben, en de kans ooit bestaat dat we elkaar tegenkomen met de velomobiel, zou het jammer zijn dat er een negatieve sfeer hangt. In wezen ging de hele discussie eigenlijk nergens over. Ik heb nog steeds een groot werkpunt, en dat is mezelf beheersen en normaal te reageren. Hetzelfde is eigenlijk van toepassing naar datakneder en Wim.Apology accepted, laten we beginnen met een schone lei
(, 10:12 AM)Snoek043 schreef: Het besef bij mij is er trouwens zeker dat om echt progressie te maken en sneller te worden, training cruciaal is. Die filmpjes op youtube tegen wielrenners stelden weinig voor, ik heb dat kanaal veiligheidshalve maar verwijderd. Ik heb al een tijdje alle materiaal in huis om gericht te trainen maar sukkel weer met een enkelblessure (al zit ik wel drie-vier keer werk week in de gym om calisthenics te trainen).Cars10? Zijn oude DF heb ik een tijd als tweede fiets gehad, mijn collega rijdt daar inmiddels mee rond in Berlijn.
Cars, een forumlid op het Duitse forum wilde binnenkort wel wat samen trainen (zijn voorstel), richting Middelburg. Het zou fijn zijn als jij daar ook eens zin in hebt.
Zelf kom ik tegenwoordig weinig in Zeeland, m'n relatie met de voormalig eigenaresse van de roze Milan (die daar woonde) is over en hoewel we nog altijd bevriend zijn zien we elkaar nauwelijks.
Mede daardoor maak ik dus ook een stuk minder kilometers en mijn conditie is dus ook niet meer wat die geweest is.
Mijn motto is: Laten we elkaar met z'n allen gewoon proberen te ondersteunen in zo fit mogelijk ouder worden (want ouder worden doen we wel, haha).
Inderdaad, cars10. Lijkt me een boom van een vent op het eerste zicht. Ik dacht afgelopen zomer wat strava segmenten van hem aan te vallen, maar zelfs met Strava Premium kan ik blijkbaar geen live velomobiel segmenten zien. Je moet dan al precies weten waar het segment begint en eindigt.