, 12:05 AM
Als je de wieltjes uit de derailleur haalt hoef je de ketting niet te breken. Vaak gewoon een inbusboutje als 'asje', en (minstens) eentje aan de 'wielkant' van de derailleur. Let wel, bij het eruit draaien van het tweede boutje valt de derailleurkooi uit elkaar.
Het nieuwe derailleur kun je er dan zonder wieltjes op de achterpat zetten, en in tegengestelde richting de ketting er doorheen duwen met de wieltjes daarna vastdraaien. Beetje prutswerk omdat je tegen de kettingspannnig in werkt, maar (op een racefiets) wel te doen. Even opletten dat de ketting aan de goede kant langs de 'lipjes' van de derailleurkooi gaat, maar juist met een ongebroken ketting zou dat (denk ik) 'vanzelf' goed moeten gaan.
Het nieuwe derailleur kun je er dan zonder wieltjes op de achterpat zetten, en in tegengestelde richting de ketting er doorheen duwen met de wieltjes daarna vastdraaien. Beetje prutswerk omdat je tegen de kettingspannnig in werkt, maar (op een racefiets) wel te doen. Even opletten dat de ketting aan de goede kant langs de 'lipjes' van de derailleurkooi gaat, maar juist met een ongebroken ketting zou dat (denk ik) 'vanzelf' goed moeten gaan.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'