3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 uren geleden door datakneder.)
(8 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Ja, die afwijkende rotondes...
Als Fietsersbond Kampen gaan we ook in actie komen:
https://www.destentor.nl/kampen/de-kwest...~aa079d96/
Een zwaar kloten oversteek, nu al met de fietser in de voorrang. Willen ze dat ook nog omgooien...
Dit is wel een heel rare situatie. Een rotonde met slechts één punt voor fietsers om over te steken en in de praktijk blijkt dat problematisch. Nou dan moet het wel een echt fout ontwerp zijn.
Bovendien als ik bij de Mac wat ga halen mag ik als fietser niet via dit ingang terug (laten we even buiten beschouwing dat het eenrichtingsverkeersbord aan de linkerkant staat). Dus moet ik de uitgang aan de Zambonistraat nemen en dan over de rotonde rijden. Maar het verkeer dat uit de ambachtsstraat komt ziet vlak voor het oprijden van de rotonde een bord verboden voor fietsen en denkt dat deze rotonde dus fietsvrij is...
Er is trouwens nog iets goed mis. Het is een turbo-rotonde (zie bordjes voor de motorrijders op te waarschuwen voor verhoogde rijbaanscheiding, en dat alleen vanaf de Ambachlaan. Uit andere richtingen mogen de motorrijders gewoon op hun bek gaan), maar de toerit bestaat niet uit meerdere rijbanen zodat je kunt voorsorteren. Op turborotondes worden fietsers normaal uit de voorrang genomen. Dus kan ik begrijpen dat deze constructie leidt tot ongelukken.