3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Martin van Mourik.)
(, 02:58 AM)365cycle schreef: Heftig Martin! Moest je het even van je af schrijven?
Ja.
Nou ja, even, ik heb met onderbrekingen bijna twee uur zitten typen.
Ik hou voor het nl.roaddanger.org project de nieuwsberichten over aanrijdingen bij van www.rtvutrecht.nl
Over deze aanrijding is helemaal geen nieuwsbericht verschenen.
Vermoedelijk omdat het op zondag rustig was op de redactie, een vergelijkbare aanrijding de volgende dag is wel in het 112-nieuwsoverzicht opgenomen.
(, 12:45 PM)Victor schreef: Heftige ervaring...
Het is inderdaad een vervelende rotonde daar met die haakse bochten voor fietsers, richting Rhenen kom je nog een paar van die juweeltjes tegen. Ik geef altijd heel overdreven richting aan in de hoop dat de automobilisten me snappen, maar in dit geval deed de racefietser dat misschien ook werd dat als vriendelijk zwaaien opgevat
Het zou richting aangeven geweest kunnen zijn. Ik heb zelf de gewoonte om even te wuiven als ik voorrang krijg, dat zou het ook geweest kunnen zijn.
Langs de Maarsbergseweg ligt aan de oostkant een tweerichtingsfietspad. Die wielrenner kwam vanuit Maarsbergen of vanuit Leersum, en wilde verder in zuidwestelijke richting over de Broekhuizerlaan. Hiervoor moest hij in beide gevallen eerst bij de rotonde de Maarsbergsewerg oversteken, en daarna de Rijksstraatweg.
Ik leid uit de woorden van de automobilist die hem aanreed af dat hij de wielrenner net voorrang had gegeven. De automobilist sloeg vervolgens rechtsaf richting Doorn, de wielrenner draaide juist linksaf over de rotonde. Daarbij zullen ze beiden de aandacht er even niet bij gehad hebben.
Er zijn bij mij in de buurt kruispunten waar ik als fietser geen voorrang heb, maar het vaak wel krijg. Wel of geen voorrang, ik ga er altijd vanuit dat ik geen voorrang krijg, totdat duidelijk te zien is dat ik het wel krijg. Nou ja, altijd, ik heb soms ook mijn aandacht er niet goed bij. Gelukkig heeft dan meestal de andere verkeersdeelnemer net wel goed opgelet. Wanneer beide partijen net even niet de aandacht er goed bij hebben, dan gebeuren dit soort ongelukken. Dat is mijn theorie.