(6 uren geleden)twilwel schreef:(10 uren geleden)Snoek043 schreef: Zelfs al gebruik je afplaktape, een rechte lijn trekken in de folie met een mesje lijkt me eerlijk gezegd onhaalbaar als je 2 stukken wil overlappen.
KuifjeQuest denkt er anders over. Al die overlappende rechthoekige blokken rood en wit heb ik met het mes langs afplaktape getrokken. Ik laat het mes een beetje tegen de tape ¨aanleunen¨en dan trek ik het mes erlangs. Heb je eenmaal de slag te pakken dan werkt het prima.
Ik kon juist helemaal niet overweg met de knifeless tape, maar ik zou het uiteindelijk wel onder de knie hebben gekregen. De smalle variant vond ik knap waardeloos, maar ik begrijp uit je verhaal dat de bredere variant gemakkelijker werkt. Mijn voornaamste bezwaar is dat knifeless tape nogal duur is in vergelijking met afplaktape.
Een ander voordeel van afplaktape is dat gebogen lijnen ook te doen zijn met afplaktape. Voorzover ik weet werkt knifelss tape alleen in een rechte lijn.
De smalle variant is inderdaad waardeloos. Wat de prijzen betreft heb je wel een punt, al is het totaalplaatje voor al het materiaal met de folie samen peanuts vergeleken met het allemaal door een professional te laten doen. Er zit natuurlijk ook erg dure folie tussen, de mijne betaalde ik iets van een 45 € per meter.
Bij mijn eigen Snoek begint op 1 bepaalde plek in een hoek de folie lichtjes te krullen, helaas. Ik dacht van hier een doorzichtige smalle tape over te kleven, vind ik wel in een doe-het-zelf-zaak zeker?