16-Feb-2025, 05:10 PM
(16-Feb-2025, 04:27 PM)365cycle schreef: Ik zie dat mijn tekst wat harder overkomt dan die bedoeld is. Zelf loop ik ook nog altijd vaak aan tegen het narratief dat fietsen niet "normaal" gevonden wordt, tot een potentieel opdrachtgever een aantal jaren geleden die dacht dat ik niet vier dagen per week 2x38 km zou kunnen forensen (watch me...).
Met "eigen keuze" bedoelde ik dus niet dat die personen daar de schuld van dragen of dat het makkelijk is om bewust voor een actieve levensstijl te kiezen.
Het was geen commentaar.
Het is nodig om af en toe tegengas te geven aan ideeën die gangbaar zijn.
Omdat mainstream leven dikmakend is, is gezond leven een bewuste keuze doe je moet maken. De omgeving waarin je leeft is onderdeel van je zijn, de omgeving heeft dus invloed op je keuzes. Fora hebben invloed :-).
Overigens: zoals het filmpje aangaf is niet alleen een actieve leefstijl van invloed, maar ook dat wat je in je mond stopt. Als ik het samenvat: koop geen samengesteld eten, maar stel zelf samen. (Weet wat je eet.)
Dit is overigens een topic over de Tuna. Als er meer reacties zijn op het onderwerp gezonde leefstijl, dan is dit een nieuw topic waard.
Niels, smaak, van der Wal
De verrijking zit in de beperking