05-Jan-2019, 05:00 PM
Hoi Remo,
Ik heb ongeveer evenveel km gereden op een open ligger als op een trike en mijn trike is (iig met mij aan boord) trager dan de open ligger. Het scheelt in mijn geval ruim 2,5 km/u op het gemiddelde. Maar ook dat is uiteraard afhankelijk van het soort fiets en de fitheid van de berijder. Ik ben geen echte hardrijder en mij maakt dat verschil niet zoveel uit. Zolang ik het maar weet zodat ik er rekening mee kan houden bij het plannen van ritten. Gevoelsmatig rijdt mijn trike niet veel zwaarder.
Ik denk dat er bij die maximale belasting wel een flinke marge is ingebouwd. Voor gewone fietsen geldt zoiets vast ook maar geen hond die daarnaar kijkt.. Ik denk dat een oversized alu frame zoals dat van Nazca (en veel andere liggers) echt wel een hoop kan hebben. Ik denk dat goede wielen belangrijker zijn. Zo heeft mijn M5 maar 18 hele gewone spaken per wiel en de wielenboer die mij nieuwe spaken geleverd heeft, vond dat echt veel te weinig, zeker met het (semi) radiale spaakpatroon. Toch houden ze het prima (weeg zelf 80 kg). Maar voor iemand die aanzienlijk zwaarder is zou dat wel anders kunnen zijn. Maar een setje sterke wielen kost je ook weer niet de kop mocht dat de bottle neck zijn. Toen ik mijn trike opbouwde heb ik bewust wielen laten bouwen met extra sterke (en brede) velgen met dikkere spaken. Gewoon voor de zekerheid en omdat ik hem ook veel off road gebruik.
Op MP staan regelmatig mooie ligfietsen voor relatief weinig geld te koop dus er een kopen om te proberen zou zeker een optie kunnen zijn.
Ben nu toch wel benieuwd wat voor obstakel dat is
Groet, Erik
Ik heb ongeveer evenveel km gereden op een open ligger als op een trike en mijn trike is (iig met mij aan boord) trager dan de open ligger. Het scheelt in mijn geval ruim 2,5 km/u op het gemiddelde. Maar ook dat is uiteraard afhankelijk van het soort fiets en de fitheid van de berijder. Ik ben geen echte hardrijder en mij maakt dat verschil niet zoveel uit. Zolang ik het maar weet zodat ik er rekening mee kan houden bij het plannen van ritten. Gevoelsmatig rijdt mijn trike niet veel zwaarder.
Ik denk dat er bij die maximale belasting wel een flinke marge is ingebouwd. Voor gewone fietsen geldt zoiets vast ook maar geen hond die daarnaar kijkt.. Ik denk dat een oversized alu frame zoals dat van Nazca (en veel andere liggers) echt wel een hoop kan hebben. Ik denk dat goede wielen belangrijker zijn. Zo heeft mijn M5 maar 18 hele gewone spaken per wiel en de wielenboer die mij nieuwe spaken geleverd heeft, vond dat echt veel te weinig, zeker met het (semi) radiale spaakpatroon. Toch houden ze het prima (weeg zelf 80 kg). Maar voor iemand die aanzienlijk zwaarder is zou dat wel anders kunnen zijn. Maar een setje sterke wielen kost je ook weer niet de kop mocht dat de bottle neck zijn. Toen ik mijn trike opbouwde heb ik bewust wielen laten bouwen met extra sterke (en brede) velgen met dikkere spaken. Gewoon voor de zekerheid en omdat ik hem ook veel off road gebruik.
Op MP staan regelmatig mooie ligfietsen voor relatief weinig geld te koop dus er een kopen om te proberen zou zeker een optie kunnen zijn.
Ben nu toch wel benieuwd wat voor obstakel dat is
Groet, Erik