9 uren geleden
Twijfel wat of de beste oplossing is, heb je als zelfbouwer vaker dan je zou willen, is de gekozen oplossing de beste, of moet ik een constructie weer veranderen, wat vaak weer een paar dagen werk is.
Zo is het nu met de voorwielophanging van de Ferrari ligfiets, daarvoor heb ik 10 mm kogelkoppen gemonteerd aan het midden frame, daaraan de armen van een kindertrike gemonteerd, alleen in die armen zitten nylon bussen, en die hebben speling, waardoor niet de kogelkop meedraaid, maar de nylon bus over de centrale bout.
Die kogelkoppen heb ik vertikaal aan het frame gemonteerd, nu denk ik dat horizontaal beter is, bij een auto zit het kogel schanier ook horizontaal, wanneer ik dan met een 10mm bout de arm bevestig, dan is de uitslag wel minder maar voldoende voor de vooras, en ik kan dan de kogelkop ook makkelijker smeren, dus ik denk dat ik toch maar een paar dagen in de werkplaats ga staan om dat te veranderen.
Ander voorbeeld, in de trike, heb ik een 24 inch achterwiel gemonteerd, omdat ik de snelheid te hoog vond, met het 26 inch wiel ongeveer 32/34 km , nu met een 24 inch wiel ongeveer 27 / 29 km /u.
Het verschil per omwenteling is ongeveer 20 cm, en ik heb een Pick Up band gemonteerd.
Gisteren een reis gemaakt van ongeveer 85 km met de nodige hoogte meters, en ik heb gemerkt dat de ombouw een verbetering is, het gaat beter bergop, doordat het achterwielmotortje meer snelheid, dus kracht heeft, en die band heeft stabielere wangen, waardoor de trike fijner stuurt, al met al een mooie dag en de ervaring dat het altijd beter kan, groet uit een zonnig Boheemse Woud.
Zo is het nu met de voorwielophanging van de Ferrari ligfiets, daarvoor heb ik 10 mm kogelkoppen gemonteerd aan het midden frame, daaraan de armen van een kindertrike gemonteerd, alleen in die armen zitten nylon bussen, en die hebben speling, waardoor niet de kogelkop meedraaid, maar de nylon bus over de centrale bout.
Die kogelkoppen heb ik vertikaal aan het frame gemonteerd, nu denk ik dat horizontaal beter is, bij een auto zit het kogel schanier ook horizontaal, wanneer ik dan met een 10mm bout de arm bevestig, dan is de uitslag wel minder maar voldoende voor de vooras, en ik kan dan de kogelkop ook makkelijker smeren, dus ik denk dat ik toch maar een paar dagen in de werkplaats ga staan om dat te veranderen.
Ander voorbeeld, in de trike, heb ik een 24 inch achterwiel gemonteerd, omdat ik de snelheid te hoog vond, met het 26 inch wiel ongeveer 32/34 km , nu met een 24 inch wiel ongeveer 27 / 29 km /u.
Het verschil per omwenteling is ongeveer 20 cm, en ik heb een Pick Up band gemonteerd.
Gisteren een reis gemaakt van ongeveer 85 km met de nodige hoogte meters, en ik heb gemerkt dat de ombouw een verbetering is, het gaat beter bergop, doordat het achterwielmotortje meer snelheid, dus kracht heeft, en die band heeft stabielere wangen, waardoor de trike fijner stuurt, al met al een mooie dag en de ervaring dat het altijd beter kan, groet uit een zonnig Boheemse Woud.