07-Mar-2025, 01:47 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-Mar-2025, 01:47 PM door datakneder.)
(07-Mar-2025, 01:20 PM)Gideonaut schreef: Ik vind het wel een beetje ongemakkelijk dat er zoveel detail gelijk gedeeld word hier op een openbare forum. Is dat slim?
Ik voel ook wel een beetje het ongemak. Ook met speculatie over de toedracht.
Maar het voorval zet me wel tot denken. Ook over hoe het gebeurd kan zijn. En voor mij trek ik de conclusie dat het hier zou kunnen gaan over 'over het hoofd gezien'. En los van de schuldvraag, ook ik zie wel eens iets over het hoofd in het verkeer, is het gevolg enorm.
In mijn hoofd speelt nu een mogelijk scenario waarbij allebei de partijen 'hun best doen'
Velonaut zie auto stoppen en denkt: 'die heeft mij gezien, ik rijd op een voorrangsweg en kan gewoon mijn snelheid behouden'.
De automobilist stopt en kijkt, maar ziet de velonaut over het hoofd. Daarna trekt hij/zij op, precies op het moment dat er geen correctiemogelijkheid is voor de velonaut.
Dit kan mij ook overkomen. En als ik dan naar het gevolg kijk... Ik ben echt aan het overwegen om toch een helm op te zetten in mijn vm. Hoe weet ik nog niet, want veel ruimte is er niet voor. (Ik zit in de muts (oud model, open muts)).
Om dit soort gedachten te krijgen is het toch wel prettig om gegevens/gedachten over dit ongeval te delen.