, 09:14 AM
Een van de redenen dat lage ligfietsen niet goed ingeschat worden is dat ze vaak sneller zijn dat de gemiddelde weggebruiker verwacht. Dat is zeker zo voor de meeste velomobielen.
En dat is ook een reden dat een vlaggetje zoals op kinderfietsen meestal niet effectief zijn.
Het standaard vlaggetje betekent kind, dus langzaam.
Onze fietsen zijn snel, dus die inschatting klopt niet.
----
Winterjassen zijn veel te vaak in donkere tinten.
Ik had ooit een fluor groen ski jack uit de uitverkoop, als een van de weinige goed zichtbare kleuren in een zee van somber grijs, donker blauw en zwart.
Ik ben al een paar jaar aan het zoeken naar een goede vervanger. De mode schrijft nog steeds sombere kleuren voor. Er is in de winkels bijna geen winterjas of jack in vrolijke heldere kleuren.
Ik denk omdat de mode ontwerpers ook alleen met auto's of een vliegtuig reizen.
Ik pleit voor een meer fietsen verplichting voor iedereen die winterkleding op de markt brengt. Iedereen die in de keten beslissingen neemt.
En dat is ook een reden dat een vlaggetje zoals op kinderfietsen meestal niet effectief zijn.
Het standaard vlaggetje betekent kind, dus langzaam.
Onze fietsen zijn snel, dus die inschatting klopt niet.
----
Winterjassen zijn veel te vaak in donkere tinten.
Ik had ooit een fluor groen ski jack uit de uitverkoop, als een van de weinige goed zichtbare kleuren in een zee van somber grijs, donker blauw en zwart.
Ik ben al een paar jaar aan het zoeken naar een goede vervanger. De mode schrijft nog steeds sombere kleuren voor. Er is in de winkels bijna geen winterjas of jack in vrolijke heldere kleuren.
Ik denk omdat de mode ontwerpers ook alleen met auto's of een vliegtuig reizen.
Ik pleit voor een meer fietsen verplichting voor iedereen die winterkleding op de markt brengt. Iedereen die in de keten beslissingen neemt.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)