29-Mar-2025, 01:18 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-Mar-2025, 01:29 PM door Wim -de roetsende.)
Ik ben ondertussen flink voorbij de 1000km en ik kan zeggen dat de aanschaf van de DF + Hosen een zeer goede aanschaf is geweest.
Om er nog fijner en passender in te kunnen zitten, heb ik bij ICB de zitting vervangen door een XL-versie.
Inclusief een andere bevestigingssteun zit ik nu nog beter en fijner in de DF.
De zitting staat nu iets verder naar voren. Dus moest de trapas ook nog iets verder naar voren.
Dat was gunstig, want nu raak ik de bodem echt niet meer. Daarvoor kon ik de bodem nog raken, als ik dat wilde.
Nu alleen nog als ik mijn hakken helemaal naar voren duw, maar dat fietst voor geen meter. Dus waarom zou ik.
Mijn vorige DF was inclusief nieuwe stuurplaten zenuwachtiger qua stuurgedrag, zijwindgevoelig en de open wielkasten zorgden voor een remmende werking bij zijwind en wind van voren.
Deze DF stuurt superstrak, is nauwelijks meer zijwindgevoelig en blijft rollen oftewel 'bollen'.
Ik rijd nu al mijn woon-werk-verkeer met de DF. In de stad vind ik de lighouding in de DF fijner. Iets rechterop dus.
Het gemakkelijk kunnen wisselen van een voorwiel als ik een lekke band heb, is ook een voordeel van de DF. Vooral tijdens het woon-werk-verkeer.
De tochten van MT en LOL rijd ik nog steeds met de MilanSL. Op de lange stukken blijft dit toch een hele fijne vm.
Zou ik maar ruimte hebben voor 1 vm, dan zou de keuze heel erg lastig worden.
Om er nog fijner en passender in te kunnen zitten, heb ik bij ICB de zitting vervangen door een XL-versie.
Inclusief een andere bevestigingssteun zit ik nu nog beter en fijner in de DF.
De zitting staat nu iets verder naar voren. Dus moest de trapas ook nog iets verder naar voren.
Dat was gunstig, want nu raak ik de bodem echt niet meer. Daarvoor kon ik de bodem nog raken, als ik dat wilde.
Nu alleen nog als ik mijn hakken helemaal naar voren duw, maar dat fietst voor geen meter. Dus waarom zou ik.
Mijn vorige DF was inclusief nieuwe stuurplaten zenuwachtiger qua stuurgedrag, zijwindgevoelig en de open wielkasten zorgden voor een remmende werking bij zijwind en wind van voren.
Deze DF stuurt superstrak, is nauwelijks meer zijwindgevoelig en blijft rollen oftewel 'bollen'.
Ik rijd nu al mijn woon-werk-verkeer met de DF. In de stad vind ik de lighouding in de DF fijner. Iets rechterop dus.
Het gemakkelijk kunnen wisselen van een voorwiel als ik een lekke band heb, is ook een voordeel van de DF. Vooral tijdens het woon-werk-verkeer.
De tochten van MT en LOL rijd ik nog steeds met de MilanSL. Op de lange stukken blijft dit toch een hele fijne vm.
Zou ik maar ruimte hebben voor 1 vm, dan zou de keuze heel erg lastig worden.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282