31-Mar-2025, 08:58 PM
(30-Mar-2025, 09:43 PM)LigfietsWilsum schreef: Pas op met die beesten met grote horens, als je ze blijft uitschelden voor wisenten, dan worden die Schotse hooglanders misschien wel heel erg boos!
Dankje wel. Ik zal ervoor waken. Echter durfde ik niet dichtbij genoeg te komen om het verschil te ontdekken. Ik ben al blij genoeg dat ik het biologische kennis voorhanden heb om dit beest van de bromvlieg te onderscheiden.
(30-Mar-2025, 11:02 PM)Tom Fekkes schreef: Een boeiende rit. Maar wat is dat Amsterdam-Rijnkanaal vreselijk saai!!!!! En daarom voor je gevoel vreselijk lang.
Maar je verhalen lees ik heel graag.
Dankje voor compliment Tom, dat waardeer ik enorm. Ik vond het als stilte voor de storm wel fijn. Ik ben al eens in Abcoude geweest langs de Vecht, dat vind ik een stuk mooier. Maar dat kan ik nu ook met eigen ervaring zeggen.
En na IJssel, Veluwemeer Loosdrechtse plassen vond ik dit kanaal ook wel een keer leuk. Ik rij vaker langs kanalen en kan nu na 3 kilometer ongeveer ook deze aan het lijstje toevoegen.
(31-Mar-2025, 06:20 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik vond de pedaal- en schoenwissel wel fascinerendDat idee zou nooit bij mij opkomen. Ik vind fietsen met klikpedalen eigenlijk fijner. Ook in de stad.
De vorige keer in Amsterdam moest ik geregeld in de ankers omdat er een of andere dwaas niet door fietste, of toch onverwacht verkeer aankomt. En de spitsdrukte in de grachtengordel is wat anders dan een gemiddelde stad vind ik.
Met die steile bruggetjes en onoverzichtelijke kruisingen en trams vond ik wel fijn om snel te kunnen stoppen zonder uit te hoeven klikken.
(31-Mar-2025, 11:10 AM)LigfietsWilsum schreef: Dank voor je mooie verhalen! Daarlerveen, da's dus net Twente, mooi ook om dat in je taalgebruik te zien weerkomen.
Bedankt. In de spreektaal zou je ook horen waar ik weg kom. Ik ben goed te pas over om hier te wonen, je bent kort bij Vechtdal Salland en Twente zelf om zo maar te zeggen. Good goan

(31-Mar-2025, 11:20 AM)tiemen schreef: Een ontzettend leuk verhaal en mooi verwoord. Het blijft mooi om zo een lange tocht te doen.
Citaat:Het centrum van Putten is een bouwput geworden![]()
Inderdaad Tiemen. Ik geniet er ook altijd van. Bedankt voor compliment hoor.
gr. Fietsbennie site