08-Apr-2025, 09:01 AM
(07-Apr-2025, 10:20 PM)Arend-Jan schreef: De onervaren rijder was helaas te onervaren om te beseffen dat hij te langzaam ging om over het schuine stuk in te gaan halen. Had misschien beter nog even kunnen wachten met inhalen...
Het warmrijden opknippen lijkt mij ook niet best, er is al niet veel tijd voor
Lastig bij opknippen is dat je dat dus vooraf moet gaan aangeven hoe hard je denkt te rijden. In Apeldoorn waren best wat deelnemers, waaronder ik, die voor het eerst op zo'n baan reden. Ik had geen idee van te voren hoe hard ik zou gaan op zo'n baan, maar reed bij het warmrijden kennelijk de 5e rondetijd overall met een snelheid die een stuk hoger lag dan ik vooraf zou hebben opgegeven...
Ik vond het weliswaar druk maar wel nog te doen tijdens het warm rijden en vooraf heb ik bij meer ervaren rijders geïnformeerd naar tips qua snelheid etc voor de bochten.
Neemt niet weg dat er natuurlijk wel een zeker risico aan kleeft om met 50+km per uur over een houten baantje te scheuren, samen met een dozijn anderen. Ik vond het serieus spannend, zeker tijdens het warm rijden die eerste rondjes.
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt