Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zwarte handel in de sm werkplaats
#9
(08-Apr-2025, 10:28 PM)melle z schreef:
(08-Apr-2025, 08:31 PM)ZoefZoef schreef: Er staat me iets bij dat het DOT3-olie voor remleidingen was. Na te googlen erachter kwam dat dat overeen met de olie voor magura hydraulische remmen.
DOT3 (en 4 en 5.5) is remvloeistof (geen olie), Magura Royal Blood (en Citroën LHM) is minerale olie (en voor de volledigheid: DOT 5 is remvloeistof op siliconenbasis, niet te mengen met 3/4/5.5). 

Gebruik remvloeistof of minerale olie nooit door elkaar en gebruik alleen wat de fabrikant voorschrijft (remvloeistof of minerale olie), anders krijgt je geheid binnen de kortste keren lekkages omdat de afdichtingen het begeven.

Ik heb het in ieder geval nagezocht. Het matchte qua oliesoort/vloeistof*.  Ik was idd bekend met minerale olie vs. dot3.  Ik was al een beetje boos dat mn pa er uberhaupt aan was begonnen. Nou is ie wel technisch onderlegd, maar of ie op de juiste wijze heeft gehandeld weet ik niet.  Zonder google of youtube te gebruiken is ie gewoon begonnen om eerst de schijfrem open te schroeven, enz.   Zal van de week wel kijken of ie nu weer wel remt. Toen ik er was, merkte ik wel dat ie er alweer remkracht in had gekregen. Dat was ie door stilstand kennelijk ook verloren.

Maakt verder ook niet uit, die fiets moet toch een keer helemaal uit elkaar.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
zwarte handel in de sm werkplaats - door Jeroen S - 08-Apr-2025, 06:58 PM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door ZoefZoef - 08-Apr-2025, 07:06 PM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door Jeroen S - 08-Apr-2025, 08:17 PM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door ZoefZoef - 08-Apr-2025, 08:31 PM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door melle z - 08-Apr-2025, 10:28 PM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door ZoefZoef - 08-Apr-2025, 11:01 PM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door 365cycle - 08-Apr-2025, 10:09 PM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door Roepers - 08-Apr-2025, 10:12 PM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door Fietsbennie - 08-Apr-2025, 10:33 PM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door 365cycle - 08-Apr-2025, 11:04 PM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door melle z - 08-Apr-2025, 11:14 PM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door 365cycle - 08-Apr-2025, 11:31 PM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door LigZeeuw - 09-Apr-2025, 07:42 AM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door Jeroen S - 09-Apr-2025, 07:53 AM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door melle z - 09-Apr-2025, 10:04 AM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door 365cycle - 09-Apr-2025, 11:03 AM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door tiemen - 09-Apr-2025, 08:48 AM
RE: zwarte handel in de sm werkplaats - door TvWijk - 09-Apr-2025, 06:35 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb een paar foto...melle z — 06:33 PM
Challenge Taifun gestolen (Utrecht)
Dat kan ik me eerl...melle z — 06:30 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Mooi verhaal, leerza...Jeffrey Leeflang — 05:59 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Ik ben de laatste ti...datakneder — 03:13 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaa...Boyd Maduro — 02:49 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Prachtige fiets. Hee...Roepers — 02:11 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Gefeliciteerd, veel ...Willeke_IGKT — 01:43 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb een NOS fiets...GHOOGEN — 01:08 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Bij Rustbusters in V...GHOOGEN — 12:52 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
Een container frames...ZoefZoef — 11:23 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gisteren was het in ...Wim -de roetsende — 11:23 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
En als je dat gaat d...Arend-Jan — 10:45 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Met gas lassen is be...melle z — 10:40 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Ik wil gewoon staal/...Jeroen S — 10:18 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Maar advies blijft, ...melle z — 10:16 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Mijn vader heeft...Hardloper — 09:54 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
De status van de f...Wim -de roetsende — 09:27 AM