13-Apr-2025, 10:04 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Apr-2025, 10:11 AM door Wim -de roetsende.)
(13-Apr-2025, 09:55 AM)renevoorburg schreef: Een kritische vraag: er zijn heel veel velomobielen op de markt. Wat is de meerwaarde van deze tov bestaande modellen? Anders gesteld: is er een markt voor?
De fiets is vast voor velomobiel.nl een logische aanvulling, maar als je breder kijkt zie ik niet welk gat in de markt dit model opvult.
Hoe zien jullie dat?
Velomobiel.nl heeft nog maar 1 model: de kleine en de grote Snoek. Het is een smalle vm en die is vooral gericht op snelheid.
Voor hen heeft het blijkbaar wel een meerwaarde om een vm in het programma te hebben die breder inzetbaar is.
De Quest, Strada, QuestXS en de Mango worden niet meer geproduceerd. Er zijn dus ook 4 vm-en verdwenen.
De Alpha serie wordt in Nederland heel weinig verkocht. Ik ken bijvoorbeeld maar 3 mensen met een Alpha en ik ken best veel mensen met een vm

De Bülk lijkt een breed inzetbare vm met ondertussen 3 modellen en dan komt nummer 4 er ook al aan.
Toch vind ik de Bülk ietwat vreemd qua model. Smal bij de heupen en bovenbenen en erg breed bij de schouders.
Ik denk dat vooral de Tuna de echte concurrent is van de Quest 3.0.
Dan is er nog de oude vertrouwde Milan GT.
Mooi keuze dus voor grotere rijders.
Voor de kleinere medemens is er de Snoek

Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282